C 2010

Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu - empirické šetření

VÍTKOVÁ, Marie a Ivana MICHÁLKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu - empirické šetření

Název česky

Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu - empirické

Název anglicky

Access to Inclusive Education in Mainstream Schools - Empirical Study

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí) a Ivana MICHÁLKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School, od s. 43-59, 17 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00047060

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5383-0

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; škola hlavního vzdělávacího proudu; legislativa; empirické šetření

Klíčová slova anglicky

inclusive education; pupil with special education needs; mainstream school; legislation; empirical study

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2011 17:41, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

Kapitola se zabývá posílením přístupu k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu díky ratifikaci Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením (vydaná OSN v roce 2006) na podzim 2009 v ČR, návazným Národním plánem vytváření rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením a Národním akčním plánem vzdělávání (NAPIV). Uvedena jsou zde výzkumná šetření ve vybraných základních školách v Praze.

Anglicky

The chapter deals with strengthening inclusive approaches to education in mainstream schools based on the Convention on the Rights of Persons with Disabilities (issued by the United Nations in 2006) ratified by the Czech Republic in fall 2009 and followed by the National Plan on the Development of Equal Opportunities for Persons with Disabilities and National Action Plan for Inclusive Education (referred to as NAPIV). It is followed by empirical study in selected primary schools in Prague.