2010
Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu - empirické šetření
VÍTKOVÁ, Marie a Ivana MICHÁLKOVÁZákladní údaje
Originální název
Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu - empirické šetření
Název česky
Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu - empirické
Název anglicky
Access to Inclusive Education in Mainstream Schools - Empirical Study
Autoři
VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí) a Ivana MICHÁLKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School, od s. 43-59, 17 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00047060
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5383-0
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; škola hlavního vzdělávacího proudu; legislativa; empirické šetření
Klíčová slova anglicky
inclusive education; pupil with special education needs; mainstream school; legislation; empirical study
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2011 17:41, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Kapitola se zabývá posílením přístupu k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu díky ratifikaci Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením (vydaná OSN v roce 2006) na podzim 2009 v ČR, návazným Národním plánem vytváření rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením a Národním akčním plánem vzdělávání (NAPIV). Uvedena jsou zde výzkumná šetření ve vybraných základních školách v Praze.
Anglicky
The chapter deals with strengthening inclusive approaches to education in mainstream schools based on the Convention on the Rights of Persons with Disabilities (issued by the United Nations in 2006) ratified by the Czech Republic in fall 2009 and followed by the National Plan on the Development of Equal Opportunities for Persons with Disabilities and National Action Plan for Inclusive Education (referred to as NAPIV). It is followed by empirical study in selected primary schools in Prague.