C 2010

Podmínky vzdělávání žáků s potížemi v učení (mentálním postižením) v zařízeních sociálních služeb

BARTOŇOVÁ, Miroslava, Jarmila PIPEKOVÁ and Barbora ZEMSKÁ

Basic information

Original name

Podmínky vzdělávání žáků s potížemi v učení (mentálním postižením) v zařízeních sociálních služeb

Name in Czech

Podmínky vzdělávání žáků s potížemi v učení (mentálním postižením) v zařízeních sociálních služeb

Name (in English)

Conditions Of Education of Students with learning Difficulties in Special Care institutions

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jarmila PIPEKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Barbora ZEMSKÁ (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vydání. Brno, BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. et. al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné školy. Inclusive Education In Current Czech School, p. 71-80, 9 pp. 2010

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00051786

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5383-0

Keywords (in Czech)

zařízení sociálních služeb vzdělávání žák s mentálním postižením potíže v učení poradenství

Keywords in English

social services education student with learning disabilities learning difficulties guyance counseling

Tags

Reviewed
Změněno: 11/4/2012 20:30, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tématem následujícího příspěvku je problematika vzdělávání žáků s potížemi v učení (konkrétně s mentálním postižením) v zařízení sociálních služeb, tedy žáků, kteří jsou uživateli těchto zařízení. Zaměříme se na podmínky vzdělávání, propojení školy a sociální instituce, možnosti poradenství.Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

In English

The theme of this topic is the issue of education for pupils with learning difficulties (specifically with mental disabilities) in the social services. Students who are users of these services. We will focus on the conditions of education, linking schools and social institutions and possibilities of counseling.It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education