2011
Accessibility Issues in a Digital Mathematical Library
SOJKA, PetrZákladní údaje
Originální název
Accessibility Issues in a Digital Mathematical Library
Název česky
Otázky přístupnosti v digitální matematické knihovně
Autoři
SOJKA, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
International Conference Universal Learning 2011, 2011
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/11:00051874
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova česky
přístupnost;DML;DML-CZ;digitální knihovny;digitální matematická knihovna;XML;MathML;TeX;LaTeX;vyhledávání matematiky;eudml;MIaS;WebMIaS;EuDML;European Digital Mathematics Library;indexování matematiky;Petr Sojka;generování metadat;Tralics;obohacení dat;copymath;PDF
Klíčová slova anglicky
accessibility;DML;DML-CZ;digital libraries;digital mathematical library;XML;MathML;TeX;LaTeX;math search;eudml;MIaS;WebMIaS;EuDML;European Digital Mathematics Library;mathematical indexin;metadata generation;Tralics;copymath;PDF
Změněno: 12. 2. 2011 15:20, doc. RNDr. Petr Sojka, Ph.D.
V originále
We will describe accesibility approaches used in the projects of The Czech Digital Mathematical Library (http://dml.cz) and in the development of The European Digital Mathematics Library (http://eudml.eu). We concentrate on the communication and information retrieval of mathematical content (formulae) and its representation and presentation in the documents of a digital library.
Česky
Popíšeme postupy a nástroje vedoucí ke zvýšení dostupnosti a přístupnosti materiálů v České digitální matematické knihovně (http://dml.cz) a v Evropské digitální matematické knihovně (http://eudml.eu). Soustředíme se odbornou komunikaci a vyhledávání matematického obsahu (formulí) a její reprezentaci a prezentaci v dokumentech digitální knihovny.
Návaznosti
LC536, projekt VaV |
| ||
250503, interní kód MU |
|