PACHOLÍK, Viktor. Halliwickův koncept plavecké výuky na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity. In Health Education and Quality of Life II. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, 2009, 2 s. ISBN 978-80-7394-180-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Halliwickův koncept plavecké výuky na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity
Název anglicky The Halliwick Concept in the Faculty of Sports Studies of Masaryk University
Autoři PACHOLÍK, Viktor (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání České Budějovice, Health Education and Quality of Life II, 2 s. 2009.
Nakladatel University of South Bohemia in České Budějovice
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14510/09:00047480
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-7394-180-2
Klíčová slova česky plavání; Halliwickův koncept plavecké výuky; úzkost; vodní prostředí; osoby s postižením
Klíčová slova anglicky swimming; the Halliwick concept; anxiosity; water environment; the handicapped
Štítky rivok
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D., učo 45334. Změněno: 23. 3. 2013 13:04.
Anotace
Plavání patří k nejoblíbenějším pohybovým aktivitám ve školní tělesné výchově. Jak vyplývá z výzkumných šetření (Bunc, 1996, Blahutková, 1998, Charvát, 2004, Hodaň, 2005), je plavání ve výčtu sportovních disciplín v tělesné výchově na prvním místě u dětí všech stupňů škol. Některé děti však vykazují úzkostné pocity při představě kontaktu s vodou a kurzům plavání se vyhýbají. Plavání je provázeno pocity radosti, čistoty a krásy prostředí, ale i pocitem určitého druhu strachu ve změněných podmínkách, které je nutno překonávat vůlí. Úspěch při překonání těchto pocitů posiluje především sebedůvěru ve vlastní síly, odvahu, rozhodnost a duchapřítomnost (Blahutková, Pacholík, 2006). Halliwickova metoda plavání je jednou z cest, jak tyto problémy překonat. Jde o metodu určenou handicapovaným, její využití je však mnohem širší a lze ji uplatnit také u zdravých osob s různými problémy (anxiozní pocity, potíže s kontaktem s vodou, obtížný pohyb ve vodě z nerůznějších příčin…).
Anotace anglicky
Swimming is one of the favourite motor activities in school physical education. Some children, however, may experience anxious feelings only while imaging the contact with water and therefore, they avoid any swimming courses. Swimming is accompanied not only by feelings of joy, pureness and beauty of the water environment but also by a particular kind of fear under the above mentioned conditions that shall be overcome by volition. Success at overcoming these feelings of fear mostly supports the awareness of ones strength, courage, decisiveness and resourcefulness (Blahutková, Pacholík, 2006). The Halliwick Method of teaching swimming is one of the ways of overcoming these problems. It is a method focused at the handicapped. However, its usage is wider and it may be also used at healthy population with various problems (feelings of anxiosity, problems with contact with water, onerous movements in the water environment due to various reasons…).
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 07:14