MAKOVSKÁ, Zuzana. Diskurz(y) školní třídy z různých perspektiv. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2009, roč. 14, č. 1, 5 s. ISSN 1803-7437.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diskurz(y) školní třídy z různých perspektiv
Název česky Diskurz(y) školní třídy z různých perspektiv
Název anglicky Classroom Dicscourse(s) seen from Different Perspectives
Autoři MAKOVSKÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/09:00049301
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky školní třída; sociální klima; analýza diskurzu; narativní analýza; komunity praxe
Klíčová slova anglicky classroom; social climate; discourse analysis; narrative analysis; communities of practice
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 13. 3. 2011 13:10.
Anotace
Na případě výzkumných zpráv vytvářejících publikaci The Research Process in the Classroom Discourse předložená recenze ukazuje a vysvětluje, jak teoretická perspektiva ovlivňuje průběh výzkumu a jeho výsledky. Stejný datový korpus vztahující se k hodinám biologie jedné školní třídy se stává podkladem pro pět analýz diskurzu: analýzu lexikálních jednotek, etmometodologickou konverzační analýzu, narativní analýzu, analýzu diskurzu a analýzu pracující s teorií komunit praxe.
Anotace anglicky
Examining five research studies contained in a publication called The Research Process in the Classroom Discourse, the submitted review elucidates how theoretical background infuences the research process and its results. The same data corpus from biology classes then serves as a platform for five described and interpreted discourse analyses: analysis of lexical items, ethnomethodological conversational analysis, narrative analysis, disourse analysis, and analysis based on theories of practice.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaVNázev: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 20:48