HLOUŠKOVÁ, Lenka, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ, Milan POL a Martin SEDLÁČEK. Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení. In Lukšík, I; Pukančík, M. Sociálnopedagogické štúdie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2010, s. 38-44, 6 s. ISBN 978-80-223-2961-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení
Název česky Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení
Název anglicky On the relation between school culture and the individual and organizational learning
Autoři HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí), Milan POL (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Bratislava, Sociálnopedagogické štúdie, od s. 38-44, 6 s. 2010.
Nakladatel Univerzita Komenského v Bratislavě
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00049306
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-223-2961-3
Klíčová slova česky kultura školy; individuální učení; organizační učení; základní škola
Klíčová slova anglicky school culture; individual learning; organizational learning; basic school
Štítky RIV-OK
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Milan Pol, CSc., učo 75. Změněno: 25. 1. 2013 18:12.
Anotace
V tomto příspěvku se snažíme rozkrýt a popsat rozmanitost vztahů mezi kulturou školy a dvěma typy záměrného učení: mezi tzv. individuálním učení a organizačním učením. Zaměřujeme se přitom na tři možné varianty vztahu mezi kulturou školy a procesy učení. Nejdříve se věnujeme tomu, jak kultura školy ovlivňuje každý z uvedených procesů. Poté popisujeme procesy učení jako znak vybraných typů kultury školy a nakonec zmiňujeme organizační učení jako proces změny či rozvoje kultury školy.
Anotace anglicky
This contribution strives to uncover and describe the variety of relations between school culture and two types of intentional learning, the individual and the organizational. Three possible options of the relations between school culture and the processes of learning are focused on. First, how school culture affects each of the mentioned processes is studied. Then the learning processes are described as symptoms of selected school culture types, followed by some remarks on the organizational learning as a process of change and/or development of school culture.
Návaznosti
GAP407/10/1197, projekt VaVNázev: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 09:11