k 2010

Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou

HLOUŠKOVÁ, Lenka a Bohumíra LAZAROVÁ

Základní údaje

Originální název

Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou

Název anglicky

Bridges between pedagogical and psychological diagnostics

Autoři

HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, domácí) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství VI. 2010

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00047537

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

pedagogická diagnostika; psychologická diagnostika;

Klíčová slova anglicky

pedagogical diagnostics; psychological diagnostics
Změněno: 19. 3. 2012 12:35, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku je sledována otázka hranic mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou na úrovni uvedených vědních disciplín, na úrovni vybraných pracovních kontextů (diagnostika ve škole, diagnostika v poradenském zařízení, diagnostika na pracovišti)a na úrovni konkrétních diagnostických nástrojů v práci pedagoga. Vymezení shod, rozdílů a hranic mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou představuje základní východisko pro inovaci předmětu Pedagogická diagnostika.

Anglicky

We perceive the question of borders between pedagogical and psychological diagnostics on the level of scholarly fields mentioned above in this paper. It also observes selected working contexts (diagnostics at school, diagnostics in a counselling centre, diagnostics at work) and on the level of concrete diagnostic tools in work of a pedagogue. The definition of agreement, differences and borders between pedagogical and psychological diagnostics represents a basic starting point for innovation of the subject "Pedagogical diagnostics".