MAKOVSKÁ, Zuzana. Žákovské (ne)porozumění ve výukové komunikaci. In Mezinárodní studentská vědecká konference doktorských studijních programů. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Žákovské (ne)porozumění ve výukové komunikaci
Název anglicky Pupils’ (Non)Understanding in Educational Communication
Autoři MAKOVSKÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Mezinárodní studentská vědecká konference doktorských studijních programů, 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00049313
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky porozumění; neporozumění; špatné porozumění; výuková komunikace; žákovské vyjasňující postupy
Klíčová slova anglicky understanding; non-understanding; mis-understanding; educational communication; pupils’ clarifying strategies
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Pevná, učo 75509. Změněno: 15. 4. 2011 17:13.
Anotace
Předložený příspěvek se zabývá problematikou (ne)porozumění u žáků druhého stupně základní školy (ISCED 2A). Na základě dat z empirického výzkumu (videostudie 32 vyučovacích hodin) je prezentováno, jakou podobu mohou mít komunikační sekvence, do nichž se žáci aktivně zapojují svým neporozuměním, případně špatným porozuměním, a to v rovině procesuální i obsahové.
Anotace anglicky
The paper deals with the problematics of understanding experienced by secondary school pupils. The prerequisite of the process is the pupil’s understanding of what is presented through the language of curriculum. Based on the data from a field research, I present some types of problems which can occur in the process of pupil’s understanding.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaVNázev: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě
GD406/09/H040, projekt VaVNázev: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Grantová agentura ČR, Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
VytisknoutZobrazeno: 21. 9. 2024 01:53