Žákovské (ne)porozumění ve výukové komunikaci
MAKOVSKÁ, Zuzana. Žákovské (ne)porozumění ve výukové komunikaci. In Mezinárodní studentská vědecká konference doktorských studijních programů. 2010. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Žákovské (ne)porozumění ve výukové komunikaci |
Název anglicky | Pupils’ (Non)Understanding in Educational Communication |
Autoři | MAKOVSKÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Mezinárodní studentská vědecká konference doktorských studijních programů, 2010. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/10:00049313 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | porozumění; neporozumění; špatné porozumění; výuková komunikace; žákovské vyjasňující postupy |
Klíčová slova anglicky | understanding; non-understanding; mis-understanding; educational communication; pupils’ clarifying strategies |
Změnil | Změnila: Mgr. Kateřina Pevná, učo 75509. Změněno: 15. 4. 2011 17:13. |
Anotace |
---|
Předložený příspěvek se zabývá problematikou (ne)porozumění u žáků druhého stupně základní školy (ISCED 2A). Na základě dat z empirického výzkumu (videostudie 32 vyučovacích hodin) je prezentováno, jakou podobu mohou mít komunikační sekvence, do nichž se žáci aktivně zapojují svým neporozuměním, případně špatným porozuměním, a to v rovině procesuální i obsahové. |
Anotace anglicky |
---|
The paper deals with the problematics of understanding experienced by secondary school pupils. The prerequisite of the process is the pupil’s understanding of what is presented through the language of curriculum. Based on the data from a field research, I present some types of problems which can occur in the process of pupil’s understanding. |
Návaznosti | |
---|---|
GA406/09/0752, projekt VaV | Název: Komunikace ve školní třídě |
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě | |
GD406/09/H040, projekt VaV | Název: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování |
Investor: Grantová agentura ČR, Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování |
VytisknoutZobrazeno: 21. 9. 2024 01:54