SLIVIAKOVÁ, Andrea a Helena KLIMUSOVÁ. Akademická prokrastinace ve vztahu k perfekcionismu. SPFFBU. Řada psychologická (P). Annales Psychologici. Brno: Masarykova univerzita, roč. 56, č. 12, s. 55-66. ISSN 1211-3522. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Akademická prokrastinace ve vztahu k perfekcionismu
Název česky Akademická prokrastinace ve vztahu k perfekcionismu
Název anglicky Academic Procrastination in Relation to Perfectionism
Autoři SLIVIAKOVÁ, Andrea (703 Slovensko, garant, domácí) a Helena KLIMUSOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání SPFFBU. Řada psychologická (P). Annales Psychologici, Brno, Masarykova univerzita, 2008, 1211-3522.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/08:00047584
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky prokrastinace; akademická prokrastinace; perfekcionismus; vysokoškolští studenti; korelační studie
Klíčová slova anglicky procrastination; academic procrastination; perfectionism; university students; correlation study
Změnil Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 15. 4. 2011 15:59.
Anotace
Cílem předkládaného příspěvku je nahlédnutí do problematiky prokrastinace – nelogického, zároveň však záměrného odkládání plánované činnosti na později. V návaznosti na četné zahraniční studie je prokrastinace vnímána jako poměrně stabilní a spíše nežádoucí rys osobnosti. Prokrastinace akademická (tj. týkající se studentské populace) je představena jako její samostatný typ. Jsou uvedeny výsledky výzkumu zaměřeného na možný vztah akademické prokrastinace k perfekcionismu. Výzkumný soubor tvořilo 160 studentů VŠ (75,6% žen a 24,4% mužů; průměrný věk 22,99 let), kteří vyplnili Škálu prokrastinace pro studenty (Lay, 1986) a Multidimenzionální škálu perfekcionismu (Frost et al., 1990). Z výsledků vyplývá, že vztah mezi prokrastinací a perfekcionismem se týká jen některých faktorů a dimenzí obou konstruktů.
Anotace anglicky
The presented study is aimed at the exploration of the relationship between academic procrastination and perfectionism. Procrastination is defined as an irrational but at once intentional postponement of a planned action. It is usually considered as a relatively stable and rather undesirable personality trait. Academic procrastination (i.e. procrastination among students) is introduced as one type of procrastination. We examined recent findings about procrastination and perfectionism. The research was carried out with the sample of 160 students (75,6% women and 24,4% men; mean age 22,99), who filled up the Procrastination Scale for Student Populations (Lay, 1986) and the Multidimensional Perfectionism Scale (Frost et al., 1990). Our results suggest that the relationship between procrastination and perfectionism is related only to some factors and dimensions of both constructs.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 09:52