2009
Akademická prokrastinace: vztah ke studiu a osobnímu životu
SLIVIAKOVÁ, Andrea a Helena KLIMUSOVÁZákladní údaje
Originální název
Akademická prokrastinace: vztah ke studiu a osobnímu životu
Název česky
Akademická prokrastinace: vztah ke studiu a osobnímu životu
Název anglicky
Academic Procrastination: Relationship to Study and Personal Life
Autoři
Vydání
Sociální procesy a osobnost 2009, 2009
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
akademická prokrastinace; studenti; délka studia
Klíčová slova anglicky
academic procrastination; student population; study lenght
Změněno: 19. 3. 2011 11:54, PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D.
V originále
Prokrastinace, tedy dobrovolné, zároveň však iracionální odkládání plánované činnosti na později, je pro většinu autorů spíše dysfunkční rys. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda souvisí s prodlužováním studia či neukončováním předmětů. Také nás zajímalo, zda existuje souvislost mezi prokrastinací a nutností plnit kromě studia i další závazky (péče o děti, zaměstnání při studiu, studium jiné VŠ a pod.). 160 vysokoškolských studentů vyplnilo Škálu prokrastinace pro studenty (Lay, 1986) a odpovědělo na otázky týkající se studia a dalších závazků. Z výsledků vyplývá, že prokrastinace má vztah zejména k prodlužování studia a tendenci neukončovat zapsané předměty.
Anglicky
Procrastination, i.e. voluntary but at the same time irracional postponement of a planned action, is mostly considered to be a dysfunctional personality trait. Aim of the presented study is to detect a possible relationship between procrastination and study lenght. We were also interrested in the posiible relationship between procrastination and the necessity to meet also other liabilities in addition to study (employment, child care, another studies etc.). 160 university students filled out the Procrastination Scale for Student Populations (Lay, 1986) and answered questions concerning their study and other liabilities. The results show that procrastination is connected to larger study lenght and the tendency to have more unfinished subjects.