k 2009

Akademická prokrastinace: vztah ke studiu a osobnímu životu

SLIVIAKOVÁ, Andrea a Helena KLIMUSOVÁ

Základní údaje

Originální název

Akademická prokrastinace: vztah ke studiu a osobnímu životu

Název česky

Akademická prokrastinace: vztah ke studiu a osobnímu životu

Název anglicky

Academic Procrastination: Relationship to Study and Personal Life

Vydání

Sociální procesy a osobnost 2009, 2009

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

akademická prokrastinace; studenti; délka studia

Klíčová slova anglicky

academic procrastination; student population; study lenght
Změněno: 19. 3. 2011 11:54, PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D.

Anotace

V originále

Prokrastinace, tedy dobrovolné, zároveň však iracionální odkládání plánované činnosti na později, je pro většinu autorů spíše dysfunkční rys. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda souvisí s prodlužováním studia či neukončováním předmětů. Také nás zajímalo, zda existuje souvislost mezi prokrastinací a nutností plnit kromě studia i další závazky (péče o děti, zaměstnání při studiu, studium jiné VŠ a pod.). 160 vysokoškolských studentů vyplnilo Škálu prokrastinace pro studenty (Lay, 1986) a odpovědělo na otázky týkající se studia a dalších závazků. Z výsledků vyplývá, že prokrastinace má vztah zejména k prodlužování studia a tendenci neukončovat zapsané předměty.

Anglicky

Procrastination, i.e. voluntary but at the same time irracional postponement of a planned action, is mostly considered to be a dysfunctional personality trait. Aim of the presented study is to detect a possible relationship between procrastination and study lenght. We were also interrested in the posiible relationship between procrastination and the necessity to meet also other liabilities in addition to study (employment, child care, another studies etc.). 160 university students filled out the Procrastination Scale for Student Populations (Lay, 1986) and answered questions concerning their study and other liabilities. The results show that procrastination is connected to larger study lenght and the tendency to have more unfinished subjects.