SLIVIAKOVÁ, Andrea a Helena KLIMUSOVÁ. Akademická prokrastinace: vztah ke studiu a osobnímu životu. In Sociální procesy a osobnost 2009. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Akademická prokrastinace: vztah ke studiu a osobnímu životu
Název česky Akademická prokrastinace: vztah ke studiu a osobnímu životu
Název anglicky Academic Procrastination: Relationship to Study and Personal Life
Autoři SLIVIAKOVÁ, Andrea a Helena KLIMUSOVÁ.
Vydání Sociální procesy a osobnost 2009, 2009.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky akademická prokrastinace; studenti; délka studia
Klíčová slova anglicky academic procrastination; student population; study lenght
Změnil Změnila: PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D., učo 64581. Změněno: 19. 3. 2011 11:54.
Anotace
Prokrastinace, tedy dobrovolné, zároveň však iracionální odkládání plánované činnosti na později, je pro většinu autorů spíše dysfunkční rys. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda souvisí s prodlužováním studia či neukončováním předmětů. Také nás zajímalo, zda existuje souvislost mezi prokrastinací a nutností plnit kromě studia i další závazky (péče o děti, zaměstnání při studiu, studium jiné VŠ a pod.). 160 vysokoškolských studentů vyplnilo Škálu prokrastinace pro studenty (Lay, 1986) a odpovědělo na otázky týkající se studia a dalších závazků. Z výsledků vyplývá, že prokrastinace má vztah zejména k prodlužování studia a tendenci neukončovat zapsané předměty.
Anotace anglicky
Procrastination, i.e. voluntary but at the same time irracional postponement of a planned action, is mostly considered to be a dysfunctional personality trait. Aim of the presented study is to detect a possible relationship between procrastination and study lenght. We were also interrested in the posiible relationship between procrastination and the necessity to meet also other liabilities in addition to study (employment, child care, another studies etc.). 160 university students filled out the Procrastination Scale for Student Populations (Lay, 1986) and answered questions concerning their study and other liabilities. The results show that procrastination is connected to larger study lenght and the tendency to have more unfinished subjects.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 23:50