VLČKOVÁ, Jitka. Matchmaking Advertisements and Societal Values. In Languages in the Integrating World. 1. vyd. München: Lincom Europa, 2010, s. 175-188. LINCOM Studies in Communication. ISBN 978-3-86290-200-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Matchmaking Advertisements and Societal Values
Název česky Seznamovací inzeráty a společenské hodnoty
Autoři VLČKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. München, Languages in the Integrating World, od s. 175-188, 14 s. LINCOM Studies in Communication, 2010.
Nakladatel Lincom Europa
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00047624
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-3-86290-200-2
Klíčová slova anglicky Stylistic Analysis; Linguistic and Cultural Integration; Societal Values
Štítky RIV-OK
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D., učo 2221. Změněno: 3. 5. 2011 16:25.
Anotace
Matchmaking advertisements are texts which are created by laymen, who, in the attempt to attract the right partner, present themselves in ways which reflect the recognized societal values.The paper examines data taken from Czech newspapers Mlada fronta and Lidove noviny and contrasts them with The Times, The Guardian and The Observer over the period of 15 years, i.e. from 1990ies to 2010.British advertisers put stress on appearance, sometimes using expressions that are common in commercial advertising (stunning blonde). The ads in Czech point more to character qualities and interests. Both British and Czech advertisers demonstrate reluctance to permanent bonds (marriage).
Návaznosti
GA405/07/0652, projekt VaVNázev: Integrace v jazycích - jazyky v integraci
Investor: Grantová agentura ČR, Integrace v jazycích - jazyky v integraci
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 01:31