2010
Intergenerational Learning in the Family through the Eyes of Children, Parents and Grandparents
RABUŠICOVÁ, Milada; Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁZákladní údaje
Originální název
Intergenerational Learning in the Family through the Eyes of Children, Parents and Grandparents
Název česky
Mezigenerační učení v rodině očima dětí, rodičů a prarodičů
Autoři
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant, domácí); Lenka KAMANOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina PEVNÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
ECER, 2010
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Finsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00047628
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Mezigenerační učení; rodina;vztahy v rodině;dospělé děti; rodiče; prarodiče
Klíčová slova anglicky
Intergenerational learning; family; family relations; adult children; parents; grandparents
Změněno: 13. 4. 2011 14:49, Mgr. Kateřina Pevná
Anotace
V originále
The paper focuses on intergenerational learning in the family. Intergenerational learning in the family reflects transformations of family as well as social change leading to lifelong learning. Learning in the family takes much longer and has a greater impact than other forms of learning. It is not limited to a particular life stage, though it is evident that how and what we learn during different developmental stages varies as well as our acceptance of what we have learned is different. This means that intergenerational learning in the family is subject to a great deal of change in connection with the age of family members, their quest for independence and maturing, relations in the family and topics dominant to the family and its members in particular stages of life. The research question therefore is: What do children, parents and grandparents learn from one another?
Návaznosti
GA406/09/0427, projekt VaV |
|