C 2010

Étude contrastive de la circulation des néologismes identitaires pour les jeunes dans l’espace médiatique

FIÉVET, Anne-Caroline a Alena PODHORNÁ-POLICKÁ

Základní údaje

Originální název

Étude contrastive de la circulation des néologismes identitaires pour les jeunes dans l’espace médiatique

Název česky

Kontrastivní studie k cirkulaci identitárních neologismů mládeže v médiích

Název anglicky

Contrastive study on the mass-media circulation of neologic and identitary items for youth

Autoři

FIÉVET, Anne-Caroline (250 Francie) a Alena PODHORNÁ-POLICKÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Paris. Francie, Neologica, od s. 13-39, 27 s. Neologica, 2010

Nakladatel

Editions Classiques Garnier

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Francie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00049329

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-2-8124-0203-6

Klíčová slova anglicky

neology; identitary words; diffusion of innovations; sociolinguistics

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 1. 2013 00:22, doc. PhDr. Alena Němcová Polická, Ph.D.

Anotace

V originále

L’article propose une modélisation théorique et la description méthodologique de l‘observation d‘un va-et-vient entre médias et locuteurs, appliquée sur les unités néologiques bolos et faire le buzz. Chaque néologisme caractérise une catégorie selon le critere du canal de sa diffusion – respectivement via les réseaux de pairs et via les médias. L‘application de la théorie de la diffusion des innovations sur la néologie identitaire apporte les pistes de réflexion sur la typologie des locuteurs du point de vue de leur sensibilité et de leur adaptabilité a la néologie.

Česky

Článek představuje teoretický model a metodologický popis zkoumání šíření neologických jednotek mezi médii a mluvčími, a to na příkladu lexikálních jednotek bolos a faire le buzz. Pro každý z příkladů je charakteristický jiný kanál šíření - přes kamarády nebo přes média. Na identitární neologii je pak aplikována teorie šíření inovací, která přináší zamyšlení nad typologií mluvčích z hlediska jejich citlivosti a adaptability na neologii.

Návaznosti

GP405/09/P307, projekt VaV
Název: Expresivita ve slangu mládeže na pozadí hledání vlastní a skupinové identity
Investor: Grantová agentura ČR, Expresivita ve slangu mládeže na pozadí hledání vlastní a skupinové identity