B 2010

Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků

GULOVÁ, Lenka a kol.

Základní údaje

Originální název

Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků

Vydání

1. vyd. Brno, 223 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-210-5342-7

Štítky

Změněno: 4. 4. 2011 13:51, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Tým pedagogů z Katedry sociální pedagogiky PdF MU se více než deset let zabývá integrací sociálně znevýhodněných skupin. V posledních pěti letech vstupuje čím dál výrazněji do těchto rozvojových a vzdělávacích programů výzkumné šetření, které se snaží postihnout nejrůznější oblasti vzdělávání dětí a mladých lidí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Pro většinu výzkumných šetření byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie. Výzkumné cíle byly směřovány k sociálně znevýhodněným skupinám, především k oblastem výchovy a vzdělávání, současně se zaměřovaly na oblasti integrace a rovných příležitostí.

Anglicky

A team of educators from the Department of Social Education, Faculty of Education, Masaryk University has been engaged for more than ten years with integration of socially handicapped groups. During the last five years there has been an increase in research of the field that tries to cover various spheres of education of socially handicapped children and young people. Quantitative research strategy has been chosen for most surveys. Research goals were directed at socially disadvantaged groups especially in the field of education. They also included the issues of integration and even opportunities.