Techniky změny chování a jejich využití ze strany žáků
MAKOVSKÁ, Zuzana. Techniky změny chování a jejich využití ze strany žáků. In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2010. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Techniky změny chování a jejich využití ze strany žáků |
Název česky | Techniky změny chování a jejich využití ze strany žáků |
Název anglicky | Students’ Use of Behavioral Alteration Techniques |
Autoři | MAKOVSKÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2010. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/10:00047734 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | techniky změny chování; resistenční strategie; moc; komunikace, žáci |
Klíčová slova anglicky | behaviour alternation techniques; resistance strategies; power in the classroom; communication; pupils |
Změnil | Změnila: Mgr. Kateřina Pevná, učo 75509. Změněno: 14. 4. 2011 17:08. |
Anotace |
---|
Předložený příspěvek pojednává o tom, jakým způsobem se žáci druhého stupně české základní školy mohou podílet na mocenském vyjednávání, které ve školní třídě probíhá mezi nimi a jejich učiteli. Na základě kvalitativní analýzy dat (videostudií 32 vyučovacích hodin) prezentuje, jaké techniky změny chování (aktivní rezistenční strategie realizované skrze komunikaci) žáci používají ve snaze ovlivnit chování svého učitele ve svůj prospěch. Zároveň poukazuje na to, v jakém kontextu jsou tyto techniky využívány a co může ovlivnit jejich výsledek. |
Anotace anglicky |
---|
The following paper investigates the ways in which Czech secondary school pupils participate in power negotiating which takes place in the classroom between them and their teachers. The paper draws on a qualitative study of 32 video recorded classes in order to illustrate which behavioural alteration techniques (active resistance strategies carried out through communication) pupils choose to apply in order to influence the teacher’s behaviour and how. The paper also illuminates the broader context in which the said techniques were applied and what influences the outcomes of such actions. |
Návaznosti | |
---|---|
GA406/09/0752, projekt VaV | Název: Komunikace ve školní třídě |
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě |
VytisknoutZobrazeno: 21. 9. 2024 05:25