MAKOVSKÁ, Zuzana. Techniky změny chování a jejich využití ze strany žáků. In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Techniky změny chování a jejich využití ze strany žáků
Název česky Techniky změny chování a jejich využití ze strany žáků
Název anglicky Students’ Use of Behavioral Alteration Techniques
Autoři MAKOVSKÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00047734
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky techniky změny chování; resistenční strategie; moc; komunikace, žáci
Klíčová slova anglicky behaviour alternation techniques; resistance strategies; power in the classroom; communication; pupils
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Pevná, učo 75509. Změněno: 14. 4. 2011 17:08.
Anotace
Předložený příspěvek pojednává o tom, jakým způsobem se žáci druhého stupně české základní školy mohou podílet na mocenském vyjednávání, které ve školní třídě probíhá mezi nimi a jejich učiteli. Na základě kvalitativní analýzy dat (videostudií 32 vyučovacích hodin) prezentuje, jaké techniky změny chování (aktivní rezistenční strategie realizované skrze komunikaci) žáci používají ve snaze ovlivnit chování svého učitele ve svůj prospěch. Zároveň poukazuje na to, v jakém kontextu jsou tyto techniky využívány a co může ovlivnit jejich výsledek.
Anotace anglicky
The following paper investigates the ways in which Czech secondary school pupils participate in power negotiating which takes place in the classroom between them and their teachers. The paper draws on a qualitative study of 32 video recorded classes in order to illustrate which behavioural alteration techniques (active resistance strategies carried out through communication) pupils choose to apply in order to influence the teacher’s behaviour and how. The paper also illuminates the broader context in which the said techniques were applied and what influences the outcomes of such actions.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaVNázev: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 06:58