J 2011

How to increase students' interest in science and technology

SLÁDEK, Petr, Tomáš MILÉŘ a Renata BEDNÁROVÁ

Základní údaje

Originální název

How to increase students' interest in science and technology

Název česky

Jak zvýšit zájem studentů o vědu a techniku

Autoři

SLÁDEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš MILÉŘ (203 Česká republika, domácí) a Renata BEDNÁROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Procedia Social and Behavioral Sciences, Elsevier Ltd. 2011, 1877-0428

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Kypr

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00052092

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

UT WoS

000298559900022

Klíčová slova česky

technická profese; motivace; experimenty; video; textilní materiály

Klíčová slova anglicky

technical profession; motivation; experiments; video; textile materials

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 5. 2020 20:22, Mgr. Michal Petr

Anotace

V originále

The purpose of this research study is to develop and validate a comprehensive methodology able to offer appropriate topics into primary and secondary school teaching, motivating students to study science and technology. Our project is based on concrete experimental activities with textile materials linked to the daily life. To wake up pupils’ attention by means of their positive emotional feeling and to encourage their interest in the curriculum, we prepared accompanying video clip illustrating practical applications of acquired knowledge and their importance in the students’ further life. This is supported by worksheets, teaching aids, multimedia and e-learning created in the project.

Česky

Cílem tohoto výzkumu bylo vyvinout a ověřit komplexní metodiku nabídnout vhodných námětů pro školní výuku, motivovat studenty ke studiu vědy a techniky. Náš projekt je založen na konkrétních experimentálních činnostech s textilními materiály spojených s každodenním životem. Byly připraveny videoklipy ilustrující praktické využití získaných znalostí a jejich význam pro další život žáků. V rámci výzkumného projektu byly vytvořeny pracovní listy, učební pomůcky, e-learningový modul.