D 2011

Tvořivost žáků při tvorbě a řešení nestandardních úloh

BLAŽKOVÁ, Růžena a Milena VAŇUROVÁ

Základní údaje

Originální název

Tvořivost žáků při tvorbě a řešení nestandardních úloh

Název česky

Tvořivost žáků při tvorbě a řešení nestandardních úloh

Název anglicky

Learners´ Creativity in Creation and Solutoin of Nonstandard Tasks

Autoři

BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant, domácí) a Milena VAŇUROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vydání. Plzeň, Tvořivost v počátečním vyučování matematiky, od s. 50-54, 5 s. 2011

Nakladatel

Západočeská univerzita v Plzni

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00052103

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7043-992-0

Klíčová slova česky

výuka matematiky; řešení úloh; nestandardní úlohy

Klíčová slova anglicky

teaching of mathematics; soloving problems; non-standards tasks

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 2. 2012 14:46, RNDr. Milena Vaňurová, CSc.

Anotace

V originále

V příspěvku jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, ve kterém jsme sledovali, do jaké míry jsou žáci 1. stupně ZŠ schopni tvořivě uplatňovat naučené postupy při řešení nestandardních úloh. také jsme sledovali, jaká tématika úloh je pro děti zajímavá a zda jsou schopny samostatně zformulovat zadání úlohy. Prezentujeme několik úloh a a výsledky jejich samostatného řešení žáky 1. stupně ZŠ.

Anglicky

In our contribution, we introduce the results of a research survey in which we observed to what degree the pupils of the 1st. grade od elementary school are able to creatively employ learned procedures in solving non-standard tasks. Furthermore, we were interested to find out what topics of tasks children prefer and whether they are able to independently formulate task instructions. We present several tasks and the results of their independent solution by pupils of the 1st grade of elementary school.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání