D 2010

Osm perspektiv vidění možných životních souvislostí

DOKULIL, Miloš

Základní údaje

Originální název

Osm perspektiv vidění možných životních souvislostí

Název česky

Osm perspektiv vidění možných životních souvislostí

Název anglicky

Eight Perspectives Limiting the Evaluation of Given Life Contexts

Autoři

DOKULIL, Miloš

Vydání

1. vyd. Brno, Univerzita třetího věku: Historie, současnost a perspektivy dalšího rozvoje, od s. 53-61, 8 s. 2010

Nakladatel

U3V

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/10:00047854

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-210-5158-4

Klíčová slova česky

životní souvislosti; exponenciála; generace; esoterika vědy; sociálně-politické změny; údiv nad úrovní civilizace; dík za civilizační a kulturní dary

Klíčová slova anglicky

life correlations; exponential curve; generation; esoterica of science; socio-political changes; admiration of the civilization level; thanks for the gifts of civilization and culture
Změněno: 26. 4. 2011 20:02, prof. PhDr. Ing. Miloslav Dokulil, DrSc.

Anotace

V originále

Teprve po 2. světové válce se výrazně urychlil vývoj prakticky ve všech oblastech, od ekonomiky přes politiku až po sociální oblast. Zvláštní pozornost si zaslouží bouřlivý, zřejmě exponenciální rozvoj věd. Chápání jejich výsledků je nemálo náročné. Věda se stala "esoterickou". Každá další generace má nesrovnatelně výhodnější podmínky alespoň v aplikační sféře vědy a kultury. Tím naléhavější je celoživotní vzdělávání.

Anglicky

It is only after WWII when the development practically in all spheres, from economics through politics till the social area, has substantially sped up. A special attention has to be paid to a speedy, evidently exponential, progress of science. To understand its results is very exacting. Science has become an “esoteric” subject. Each following generation has got more favourable conditions in, at least, the application realm of science and culture. Thus lifelong education is so imperative now.