BERÁNEK, Jaroslav. Možnosti pochopení pojmu nekonečno u budoucích učitelů prvního stupně základní školy. Arnica - Acta Rerum Naturalium didactICA, časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělání. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, Plzeň, 2011, roč. 1, č. 1, s. 1 - 5. ISSN 1804-8366.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti pochopení pojmu nekonečno u budoucích učitelů prvního stupně základní školy.
Název anglicky Infinity in primary school mathematics preparation
Autoři BERÁNEK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Arnica - Acta Rerum Naturalium didactICA, časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělání, Plzeň, Západočeská univerzita v Plzni, Plzeň, 2011, 1804-8366.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00052195
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Aktuální a potenciální nekonečno; nekonečné množiny; nekonečné řady
Klíčová slova anglicky Actual and potential infinite; infinite sets; infinite series.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc., učo 2311. Změněno: 4. 4. 2012 15:44.
Anotace
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. Ukazuje na nutnost správného pochopení pojmu nekonečna u budoucích učitelů 1. stupně základní školy. Za tímto účelem je uvedena řada zajímavých historických příkladů.
Anotace anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of primary school mathematics teaching. The article shows the necessity of correct understanding of the notion infinity by the future primary school teachers. Several interesting historical examples are given to illustrate the fact.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 11:20