C 2011

Výuka cizích jazyků zaměřená na žáka

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Výuka cizích jazyků zaměřená na žáka

Název česky

Výuka cizích jazyků zaměřená na žáka

Název anglicky

Learner-centered Foreign Language Teaching

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, Janíková, V. a kol. Výuka cizích jazyků, od s. 50-77, 27 s. 2011

Nakladatel

Grada

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00052369

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-247-3512-2

Klíčová slova česky

výuka cizích jazyků; zaměření na žáka; autonomie; strategie učení; projektová metoda

Klíčová slova anglicky

foreign language teaching; learner-centered; autonomy; learning strategies; project method

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2012 19:28, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola se zabývá problematikou spojenou s komunikativní a na žáka zaměřenou cizojazyčnou výukou, v níž ke stěžejním tématům patří individuálními zvláštnosti žáků, celostní a činnostní učení, koncept autonomního učení se zvláštním zřetelem k učebním strategiím, učení se cizímu jazyku pomocí řešení úloh řečového typu a projektové vyučování. Vedle teoretických východisek jsou zde prezentovány výsledky empirických výzkumů.

Anglicky

This chapter deals with the problems associated with communicative and student-oriented foreign language teaching in which the key topics include individual pupils' learning by doing, holistic and autonomous learning concept, task-based language learning o with special attention to learning strategies and project teaching.There are presented theoretical and empirical research results.