2011
Výuka cizích jazyků zaměřená na žáka
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Výuka cizích jazyků zaměřená na žáka
Název česky
Výuka cizích jazyků zaměřená na žáka
Název anglicky
Learner-centered Foreign Language Teaching
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, Janíková, V. a kol. Výuka cizích jazyků, od s. 50-77, 27 s. 2011
Nakladatel
Grada
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00052369
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-247-3512-2
Klíčová slova česky
výuka cizích jazyků; zaměření na žáka; autonomie; strategie učení; projektová metoda
Klíčová slova anglicky
foreign language teaching; learner-centered; autonomy; learning strategies; project method
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2012 19:28, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá problematikou spojenou s komunikativní a na žáka zaměřenou cizojazyčnou výukou, v níž ke stěžejním tématům patří individuálními zvláštnosti žáků, celostní a činnostní učení, koncept autonomního učení se zvláštním zřetelem k učebním strategiím, učení se cizímu jazyku pomocí řešení úloh řečového typu a projektové vyučování. Vedle teoretických východisek jsou zde prezentovány výsledky empirických výzkumů.
Anglicky
This chapter deals with the problems associated with communicative and student-oriented foreign language teaching in which the key topics include individual pupils' learning by doing, holistic and autonomous learning concept, task-based language learning o with special attention to learning strategies and project teaching.There are presented theoretical and empirical research results.