C 2010

Mity i stereotypy wychowania państwowego i narodowego w kontekście filmu fabularnego i historii jako przedmiotu nauczania.

ŠTĚPÁNEK, Kamil

Základní údaje

Originální název

Mity i stereotypy wychowania państwowego i narodowego w kontekście filmu fabularnego i historii jako przedmiotu nauczania.

Název česky

Mýty a stereotypy v občanské i národní výchově v kontextu hraného filmu a vyučovacího předmětu dějepis

Název anglicky

Myths and stereotypes in civic and national education in the context of feature films and the teaching subject history

Autoři

ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Kraków, Edukacja w warunkach zniewolenia i autonomii (1945-2009), od s. 488-496, 10 s. Szkola - Państwo- Społeczeństwo. Tom III serii, 2010

Nakladatel

impuls (Instytut Pedagogiky Uniwersytetu Gdańskiego)

Další údaje

Jazyk

polština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00052533

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-83-7587-503-4

Klíčová slova česky

mýty a stereotypy; občanská a národní výchova; hraný film; vyučovací předmět dějepis;

Klíčová slova anglicky

myths and stereotypes; civic and national education; feature films; the teaching subject history
Změněno: 17. 6. 2011 14:09, PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.

Anotace

V originále

Analyticzny tekst porusza kwestię utrwalonych stereotypów, z którymi do dnia dzisiejszego często spotykamy się w świadomości narodowej. Następnie odwołuje się do zarysu wizji unijnej (UE) absolwenta europejskiej edukacji historycznej, pozbawionego stereotypów i mitów wychowania patriotycznego. Przedstawia działalność badawczą na dany temat i zadań w środowisku czeskim. Praktyczną implementację wymiaru europejskiego bezpośrednio do modelu przedmiotu nauczania, ponieważ poznanie jest nieodłącznym składnikiem zrozumienia. Drugi poziom zadań stanowi uwzględnienie wyników ustaleń w specjalistycznym przygotowaniu przyszłych nauczycieli historii.

Česky

Analytický text nejprve zmiňuje zafixované stereotypy, se kterými se často potýkáme v národním povědomí do dneška. Reflektuje především etapu nacionálního uvědomování v průběhu 19. století, která měla na další vývoj zásadní vliv. Poté vychází z nástinu unijních (EU) vizí o absolventovi evropské historické výchovy zbaveném stereotypů a mýtů vlastenecké výchovy. Připomíná výzkumné aktivity a úkoly na dané téma v českém prostředí. Pomáhat v praktické implementaci evropské dimenze přímo do předmětového modelu, neboť poznání je nedílně propojeno s pochopením. Druhou rovinu pak představuje úkol promítnutí výsledků zjištění do odborné přípravy budoucích učitelů dějepisu.