C 2011

Případová studie: Český jazyk a literatura, či Český jazyk nebo literatura?

NAJVAROVÁ, Veronika a Petr NAJVAR

Základní údaje

Originální název

Případová studie: Český jazyk a literatura, či Český jazyk nebo literatura?

Název česky

Případová studie: Český jazyk a literatura, či Český jazyk nebo literatura?

Název anglicky

Case study: Czech language and literature or Czech language or literature

Autoři

NAJVAROVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, Píšová, M., Kostková, K., Janík, T. (eds.). Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula. od s. 32-53, 22 s. Kurikulum G, 2011

Nakladatel

Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00052632

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-87000-78-6

Klíčová slova česky

případová studie; kurikulum; cíle výuky; obsah výuky; gymnaziální vzdělávání

Klíčová slova anglicky

case study; curriculum; goals; content; upper-secondary school level

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2012 15:32, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Anotace

V originále

V kapitole je představena případová studie učitelky, která na gymnáziu vyučuje předmět český jazyk a literatura. Analýzy provedené v rámci případové studie se zaměřují především na cílovou a na obsahovou dimenzi kurikula. Při analýzách cílové dimenze kurikula jsme se zaměřili na to, jak učitelka pojímá klíčové kompetence, a dále na očekávané výstupy (komunikační kompetenci a literární / čtenářskou gramotnost). Při analýzách obsahové dimenze kurikula jsme zjišťovali, jak učitelka přistupuje k problematice transformace obsahu a strukturování obsahu. V závěru kapitoly jsou otevřeny některé problémy týkající se tvorby a realizace kurikula českého jazyka a literatury v kontextu gymnaziálního vzdělávání.

Anglicky

In the chapter we introduce a case study of upper-secondary teacher, who teaches Czech language and literature. Analyses that were carried out in the case study were aimed at goals and content dimension of the curriculum. In the analysis of the goal dimension of the curriculum we aimed at the teacher’s conception of the key competencies, expected outcomes (competence to communicate and literary / reading literacy). In analysing content dimension of the curriculum we were investigating what the teacher’s view of the process of transformation and content structure is. Towards the end of the chapter some problems of the subject curriculum development and realization in the context of the upper-secondary level are discussed.