2011
Případová studie: Český jazyk a literatura, či Český jazyk nebo literatura?
NAJVAROVÁ, Veronika a Petr NAJVARZákladní údaje
Originální název
Případová studie: Český jazyk a literatura, či Český jazyk nebo literatura?
Název česky
Případová studie: Český jazyk a literatura, či Český jazyk nebo literatura?
Název anglicky
Case study: Czech language and literature or Czech language or literature
Autoři
NAJVAROVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, Píšová, M., Kostková, K., Janík, T. (eds.). Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula. od s. 32-53, 22 s. Kurikulum G, 2011
Nakladatel
Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00052632
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-87000-78-6
Klíčová slova česky
případová studie; kurikulum; cíle výuky; obsah výuky; gymnaziální vzdělávání
Klíčová slova anglicky
case study; curriculum; goals; content; upper-secondary school level
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2012 15:32, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
V originále
V kapitole je představena případová studie učitelky, která na gymnáziu vyučuje předmět český jazyk a literatura. Analýzy provedené v rámci případové studie se zaměřují především na cílovou a na obsahovou dimenzi kurikula. Při analýzách cílové dimenze kurikula jsme se zaměřili na to, jak učitelka pojímá klíčové kompetence, a dále na očekávané výstupy (komunikační kompetenci a literární / čtenářskou gramotnost). Při analýzách obsahové dimenze kurikula jsme zjišťovali, jak učitelka přistupuje k problematice transformace obsahu a strukturování obsahu. V závěru kapitoly jsou otevřeny některé problémy týkající se tvorby a realizace kurikula českého jazyka a literatury v kontextu gymnaziálního vzdělávání.
Anglicky
In the chapter we introduce a case study of upper-secondary teacher, who teaches Czech language and literature. Analyses that were carried out in the case study were aimed at goals and content dimension of the curriculum. In the analysis of the goal dimension of the curriculum we aimed at the teacher’s conception of the key competencies, expected outcomes (competence to communicate and literary / reading literacy). In analysing content dimension of the curriculum we were investigating what the teacher’s view of the process of transformation and content structure is. Towards the end of the chapter some problems of the subject curriculum development and realization in the context of the upper-secondary level are discussed.