Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{944575, author = {Kunc, Josef and Nováková, Eva and Tonev, Petr and Vančura, Michal}, article_location = {České Budějovice}, article_number = {1}, keywords = {Diffusion process; McDonalds; the Czech Republic; Slovakia}, language = {cze}, issn = {1214-4967}, journal = {Auspicia}, title = {Difuze inovace na příkladu řetězce McDonalds v České republice a na Slovensku}, volume = {VIII}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 944575 AU - Kunc, Josef - Nováková, Eva - Tonev, Petr - Vančura, Michal PY - 2011 TI - Difuze inovace na příkladu řetězce McDonalds v České republice a na Slovensku JF - Auspicia VL - VIII IS - 1 SP - 87-92 EP - 87-92 PB - VŠ evropských a regionálních studií SN - 12144967 KW - Diffusion process KW - McDonalds KW - the Czech Republic KW - Slovakia N2 - Difúze je podle E.M. Rodgerse (2003) procesem, při kterém se inovace či jev přenáší určitými kanály mezi jedinci či sociálními skupinami v čase a prostoru; inovace je potom myšlenka, jež je možno považovat za novou. Dochází k šíření nových jevů, objektů, myšlenek, způsobů chování, nemocí, informací, zpráv apod. Prostorová lokalizace prodejních jednotek má difúzní charakter, časově vázané fáze tohoto procesu probíhají velmi rychle při neexistenci významnějších inovačních bariér. Dynamizace a expanze již v zásadě přechází ve fázi vyplňování prostoru a mezer na trhu, důležitou roli zde hraje ovšem i firemní strategie. Cílem příspěvku je analyzovat a zobecnit vývoj fenoménu McDonalds v ČR a na Slovensku, který má v čase a prostoru mj. také charakter difúzního procesu, poukázat na podobnosti a odlišnosti průběhu difúzního procesu v obou zemích a zamyslet se nad blízkou budoucností. ER -
KUNC, Josef, Eva NOVÁKOVÁ, Petr TONEV a Michal VANČURA. Difuze inovace na příkladu řetězce McDonalds v České republice a na Slovensku. \textit{Auspicia}. České Budějovice: VŠ evropských a regionálních studií, 2011, VIII, č.~1, s.~87-92. ISSN~1214-4967.
|