k 2011

Employability of European Psychology Graduates in Post Bologna Education

NEUSAR, Aleš, Stanislav JEŽEK a Jan MAREŠ

Základní údaje

Originální název

Employability of European Psychology Graduates in Post Bologna Education

Název česky

Zaměstnatelnost absolventů v evropských absolventů psychologie po boloňské deklaraci

Autoři

NEUSAR, Aleš (203 Česká republika, domácí), Stanislav JEŽEK (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

The 12th European Congress of Psychology ISTANBUL 2011 - 04-08 July, 2011

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/11:00052665

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

zaměstnatelnost; absolventi psychologických oborů v Evropě; vzdělávání po boloňské dohodě; profil absolventa; Europsy

Klíčová slova anglicky

Employability; European Psychology Graduates; Post Bologna Education; Absolvent Profile; Europsy
Změněno: 29. 11. 2011 14:57, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.

Anotace

V originále

Employability of psychology graduates (bachelors and masters) is becoming a priority of many psychology departments as well as for national economies across Europe, because of the need of highly skilled and employable people. Our study explores qualitatively how employability is construed by various departments across Europe and quantitatively surveys the attitudes and issues in this area and their national context. The study was conducted under the auspices of EUROPLAT (European Psychology Learning and Teaching). The paper deals only with those psychology departments that teach future psychologists in health psychology, clinical psychology, work, organizational & personnel psychology, psychology of work and health, educational psychology and child psychology. Results show the wide range of views stemming form the different contexts in 16 different countries across Europe.

Česky

Zaměstnatelnost absolventů psychologie (bakalářského i magisterského stupně) se stává jednou z priorit mnoha psychologických pracovišť (kateder), stejně tak pro jednotlivé evropské národní ekonomiky, které potřebují vysoce kvalifikované a hlavně zaměstnatelné pracovníky. Naše studie zkoumá, jak se z hlediska úvah o zaměstnatelnosti absolventů kvalitativně liší jednotlivá psychologická pracoviště (katedry)v celé Evropě a jakým způsobem jsou kvantitativně zjišťovány problémy v této oblasti v jejich národním kontextu. Studie byla provedena pod záštitou projektu a sítě EUROPLAT (European Psychology Learning and Teaching). Příspěvek popisuje pouze ta pracoviště, které učí psychologii budoucí psychology v oblastech psychologie zdraví, klinické psychologie, psychologie práce a zdraví, organizační a personální psychologie, pedagogické a dětské psychologie. Výsledky ukazují široké spektrum názorů, které vyplývají v podobě různých kontextů 16 evropských zemí.

Návaznosti

155981-LLP-1-2009-UK-ERASMUS, interní kód MU
Název: EUROPLAT - European Network for Psychology Learning and Teaching (Akronym: EUROPLAT)
Investor: Evropská unie, EUROPLAT - European Network for Psychology Learning and Teaching, Tematické sítě