2011
Employability of European Psychology Graduates in Post Bologna Education
NEUSAR, Aleš, Stanislav JEŽEK a Jan MAREŠZákladní údaje
Originální název
Employability of European Psychology Graduates in Post Bologna Education
Název česky
Zaměstnatelnost absolventů v evropských absolventů psychologie po boloňské deklaraci
Autoři
NEUSAR, Aleš (203 Česká republika, domácí), Stanislav JEŽEK (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
The 12th European Congress of Psychology ISTANBUL 2011 - 04-08 July, 2011
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/11:00052665
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
zaměstnatelnost; absolventi psychologických oborů v Evropě; vzdělávání po boloňské dohodě; profil absolventa; Europsy
Klíčová slova anglicky
Employability; European Psychology Graduates; Post Bologna Education; Absolvent Profile; Europsy
Změněno: 29. 11. 2011 14:57, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Employability of psychology graduates (bachelors and masters) is becoming a priority of many psychology departments as well as for national economies across Europe, because of the need of highly skilled and employable people. Our study explores qualitatively how employability is construed by various departments across Europe and quantitatively surveys the attitudes and issues in this area and their national context. The study was conducted under the auspices of EUROPLAT (European Psychology Learning and Teaching). The paper deals only with those psychology departments that teach future psychologists in health psychology, clinical psychology, work, organizational & personnel psychology, psychology of work and health, educational psychology and child psychology. Results show the wide range of views stemming form the different contexts in 16 different countries across Europe.
Česky
Zaměstnatelnost absolventů psychologie (bakalářského i magisterského stupně) se stává jednou z priorit mnoha psychologických pracovišť (kateder), stejně tak pro jednotlivé evropské národní ekonomiky, které potřebují vysoce kvalifikované a hlavně zaměstnatelné pracovníky. Naše studie zkoumá, jak se z hlediska úvah o zaměstnatelnosti absolventů kvalitativně liší jednotlivá psychologická pracoviště (katedry)v celé Evropě a jakým způsobem jsou kvantitativně zjišťovány problémy v této oblasti v jejich národním kontextu. Studie byla provedena pod záštitou projektu a sítě EUROPLAT (European Psychology Learning and Teaching). Příspěvek popisuje pouze ta pracoviště, které učí psychologii budoucí psychology v oblastech psychologie zdraví, klinické psychologie, psychologie práce a zdraví, organizační a personální psychologie, pedagogické a dětské psychologie. Výsledky ukazují široké spektrum názorů, které vyplývají v podobě různých kontextů 16 evropských zemí.
Návaznosti
155981-LLP-1-2009-UK-ERASMUS, interní kód MU |
|