D 2011

Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu

KAMENICKÁ, Renata

Základní údaje

Originální název

Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu

Název česky

Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu

Název anglicky

Contrastive analysis of student translations and functional sentence perspective from the point of view of translation teaching

Autoři

KAMENICKÁ, Renata (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Banská Bystrica, Preklad a tlmočenie 9, od s. 283-290, 380 s. 2011

Nakladatel

Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00052686

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-557-0153-0

Klíčová slova česky

kontrastivní analýza; výuka překladu; aktuální členění větné

Klíčová slova anglicky

contrastive analysis; translation teaching functional sentence perspective; FSP

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2016 16:28, Mgr. Martin Drápela, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek vycházející z analýzy menšího korpusu studentských překladů z angličtiny do češtiny se soustředí na nedostatky v cílových textech z hlediska aktuálního členění větného. Autorka identifikovala tři typy situací zvyšujících pravděpodobnost výskytu řešení chybného s ohledem na aktuální členění větné. Článek předkládá návrhy, jak se v didakticky zaměřit na předcházení těmto chybám i jak snížit vysoký výskyt chyb tohoto druhu příznačný zejména pro některé studenty.

Anglicky

The paper is based on an analysis of a small corpus of student translations from English to Czech with focus on target text deficiencies with respect to functional sentence perspective. Three types of situations increasing the probability that an FSP-deficient solution will occur have been identified. Pedagogical interventions to address these as well as the significant individual variation in the error rate are proposed.