KAMENICKÁ, Renata. Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu. In Biloveský, Pliešovská. Preklad a tlmočenie 9. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied, 2011, s. 283-290, 380 s. ISBN 978-80-557-0153-0. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{945565, author = {Kamenická, Renata}, address = {Banská Bystrica}, booktitle = {Preklad a tlmočenie 9}, editor = {Biloveský, Pliešovská}, keywords = {contrastive analysis; translation teaching functional sentence perspective; FSP}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Banská Bystrica}, isbn = {978-80-557-0153-0}, pages = {283-290}, publisher = {Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied}, title = {Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 945565 AU - Kamenická, Renata PY - 2011 TI - Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu PB - Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied CY - Banská Bystrica SN - 9788055701530 KW - contrastive analysis KW - translation teaching functional sentence perspective KW - FSP N2 - Článek vycházející z analýzy menšího korpusu studentských překladů z angličtiny do češtiny se soustředí na nedostatky v cílových textech z hlediska aktuálního členění větného. Autorka identifikovala tři typy situací zvyšujících pravděpodobnost výskytu řešení chybného s ohledem na aktuální členění větné. Článek předkládá návrhy, jak se v didakticky zaměřit na předcházení těmto chybám i jak snížit vysoký výskyt chyb tohoto druhu příznačný zejména pro některé studenty. ER -
KAMENICKÁ, Renata. Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu. In Biloveský, Pliešovská. \textit{Preklad a tlmočenie 9}. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied, 2011, s.~283-290, 380 s. ISBN~978-80-557-0153-0.
|