Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{948700, author = {Kubiatko, Milan and Vaculová, Ivana and Čížková, Věra}, address = {Liberec}, booktitle = {Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník příspěvků XVIII. celostátní konference ČAPV}, editor = {Wernerová, J. (ed.)}, keywords = {biology; skills; pupils}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Liberec}, isbn = {978-80-7372-722-2}, pages = {1-7}, publisher = {Technická univerzita v Liberci}, title = {Vymezení klíčových konceptů pro zkoumání osvojených dovedností v biologii}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 948700 AU - Kubiatko, Milan - Vaculová, Ivana - Čížková, Věra PY - 2011 TI - Vymezení klíčových konceptů pro zkoumání osvojených dovedností v biologii PB - Technická univerzita v Liberci CY - Liberec SN - 9788073727222 KW - biology KW - skills KW - pupils N2 - V didaktice biologie je oblast výzkumu zabývajícího se zkoumáním osvojených dovedností málo probádaná. Na základě tohoto faktu se do popředí dostává otázka potřeby zjistit, kterými konkrétními dovednostmi žáci disponují a se kterými naopak mají problémy. Před samotným zkoumáním je však důležité pojem dovednost správně vymezit. V literatuře se setkáváme s různými definicemi, které se v průběhu času vyvíjely. Starší definice vysvětlují dovednost jako plně nebo částečně zautomatizovanou část naší činnosti. Novější definice pak uvádějí, že pojem dovednost znamená způsobilost člověka k provádění určité činnosti. Na základě obsahové analýzy je cílem vytvořit systém biologických dovedností rozdělených do pěti okruhů na základě postupu objektivizovaného pozorování. ER -
KUBIATKO, Milan, Ivana VACULOVÁ a Věra ČÍŽKOVÁ. Vymezení klíčových konceptů pro zkoumání osvojených dovedností v biologii. In Wernerová, J. (ed.). \textit{Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník příspěvků XVIII. celostátní konference ČAPV}. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2011, s.~1-7. ISBN~978-80-7372-722-2.
|