C 2010

Vznik a rozvoj muzejní pedagogiky

JŮVA, Vladimír

Základní údaje

Originální název

Vznik a rozvoj muzejní pedagogiky

Název česky

Vznik a rozvoj muzejní pedagogiky

Název anglicky

The beginning and development of museum pedagogy

Autoři

JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace, od s. 7-68, 62 s. Kultura a edukace, 1, 2010

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/10:00052987

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-7315-207-9

Klíčová slova česky

muzejní edukace; muzejní pedagogika; historie muzejní pedagogiky

Klíčová slova anglicky

museum education; museum pedagogy; history of museum pedagogy

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2012 14:12, Mgr. Eva Špillingová

Anotace

V originále

Kapitola přibližuje vývoj praktických aktivit, kterými zahraniční i česká muzea prakticky od počátku své existence podporovala učení, vzdělávání a výchovu svého publika. Kapitola současně věnuje pozornost teoretickým úvahám, jež se zabývaly vzděláváním a výchovou v muzeích. Jejich rozvoj v 60. letech minulého století vyústil v konstituování muzejní pedagogiky jako svébytné vědecké disciplíny.

Anglicky

The chapter describes the development of practical activities used in museums from the start to enhance learning and education of their audience. Also, the introductory chapter pays attention to theoretical reflections dealing with education in museums. Their development in the 60’s of the 20th century led to the establishment of museum pedagogy as an independent scientific discipline.