2010
Vznik a rozvoj muzejní pedagogiky
JŮVA, VladimírZákladní údaje
Originální název
Vznik a rozvoj muzejní pedagogiky
Název česky
Vznik a rozvoj muzejní pedagogiky
Název anglicky
The beginning and development of museum pedagogy
Autoři
JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace, od s. 7-68, 62 s. Kultura a edukace, 1, 2010
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/10:00052987
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-7315-207-9
Klíčová slova česky
muzejní edukace; muzejní pedagogika; historie muzejní pedagogiky
Klíčová slova anglicky
museum education; museum pedagogy; history of museum pedagogy
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2012 14:12, Mgr. Eva Špillingová
V originále
Kapitola přibližuje vývoj praktických aktivit, kterými zahraniční i česká muzea prakticky od počátku své existence podporovala učení, vzdělávání a výchovu svého publika. Kapitola současně věnuje pozornost teoretickým úvahám, jež se zabývaly vzděláváním a výchovou v muzeích. Jejich rozvoj v 60. letech minulého století vyústil v konstituování muzejní pedagogiky jako svébytné vědecké disciplíny.
Anglicky
The chapter describes the development of practical activities used in museums from the start to enhance learning and education of their audience. Also, the introductory chapter pays attention to theoretical reflections dealing with education in museums. Their development in the 60’s of the 20th century led to the establishment of museum pedagogy as an independent scientific discipline.