NOVOTNÝ, Petr a Martin SEDLÁČEK. Kvantitativní a kvalitativní přístupy a jejich využití ve výzkumu školy jako organizace. In Smíšený design v pedagogickém výzkumu: 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvantitativní a kvalitativní přístupy a jejich využití ve výzkumu školy jako organizace
Název česky Kvantitativní a kvalitativní přístupy a jejich využití ve výzkumu školy jako organizace
Název anglicky Quantitative and qualitative approaches to research in schools as organizations
Autoři NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Smíšený design v pedagogickém výzkumu: 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita. 2011.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00049950
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky kvantitativní výzkum; kvalitativní výzkum; škola; organizace; management; vedení
Klíčová slova anglicky quantitative research; qualitative research; school;organization; management; leadership
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 19. 12. 2018 10:44.
Anotace
Přednáška poukazuje na komplexní provázanost cíle výzkumu, výzkumného designu a specifického prostředí výzkumu, kterým je v tomto případě škola jako organizace. Na příkladech z realizovaných výzkumů škol bude předveden potenciál a limity jednotlivých přístupů od případové studie až po dotazníková šetření včetně možností a úskalí spojování kvantitativních a kvalitativních metod. Účastníci porozumí rozmanitosti účelů, teoretických východisek, metodologických přístupů a výsledků výzkumů školy jako organizace a učiní si některé modelové volby na cestě výzkumu školy. A konečně budou diskutovány také časté chyby a omyly, kterých se výzkumník může dopustit.
Anotace anglicky
The paper presents the complexity of relations of research objective, research desing and school as a specific research field. The potential and the limits of various approaches are presented on examples generated from research realized by speakers.
Návaznosti
GAP407/10/1197, projekt VaVNázev: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 10:54