VLČKOVÁ, Kateřina a Marie DOSKOČILOVÁ. Differences in Reported Foreign Language Learner Strategy Use Across Educational Levels. In 14th Biennial Conference of EARLI (Evropská asociace výzkumu učení a vyučování) Exeter, UK. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Differences in Reported Foreign Language Learner Strategy Use Across Educational Levels
Název česky Rozdíly v uváděném používání žákovských strategií učení napříč stupni vzdělávání
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina a Marie DOSKOČILOVÁ.
Vydání 14th Biennial Conference of EARLI (Evropská asociace výzkumu učení a vyučování) Exeter, UK, 2011.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Book of abstract and extened summaries
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky strategie učení se cizímu jazyku; primární vzdělávání; všeobecné sekundární vzdělávání; dotazník
Klíčová slova anglicky Language Education (Foreign and second); Learning to learn; Self regulation; Learning Strategies
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 13. 9. 2011 22:45.
Anotace
Learning strategies constitute an important concept in the theory of foreign language acquisition. The use of foreign language learning strategies and its contexts were investigated at the end of primary education, lower secondary education, and higher secondary comprehensive education (according to ISCED 97) in the Czech Republic. Adopted Strategy Inventory for Language Learning – SILL (Oxford 1990) was applied in a cross-sectional research which focused on how the reported use of strategies differs and what specific characteristics of the three groups of learners were. The research concentrated on both direct (memory, cognitive and compensatory) and indirect (metacognitive, affective and social) strategies and also examined variables potentially influencing strategy use as well as variables influenced by strategy use. The differences in strategy use among the groups were significant in many aspects. The relation between strategy use and the variables that influence strategy choice and use (gender, strategy instruction etc.) or variables that are influenced by the strategy use (achievement) seems to be predominantly stable across the groups.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 9. 6. 2024 07:02