2011
Problem Response Theory and its Application for Tutoring
PELÁNEK, Radek a Petr JARUŠEKZákladní údaje
Originální název
Problem Response Theory and its Application for Tutoring
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr JARUŠEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Eindhoven, Proceedings of the 4th International Conference on Educational Data Mining, od s. 374-375, 2 s. 2011
Nakladatel
International Conference on Educational Data Mining 2011
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/11:00049976
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-90-386-2537-9
Klíčová slova anglicky
Problem response theory; problem solving Tutor
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 4. 2012 23:50, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
Problem solving is an important component of education. To make problem solving activities attractive, it is important to confront students with problems of suitable difficulty -- neither too easy, nor too difficult. Since students vary in their skills, it is also crucial to make problem recommendations individually adaptive. We present a novel problem response theory, which predicts how much time will a student need to solve a given problem. Our theory is an analogy of the item response theory, but instead of probability of a correct answer we model problem solving time. We introduce a problem solving tutor, which uses the theory to make adaptive predictions and to recommend students problems of suitable difficulty.
Návaznosti
GAP202/10/0334, projekt VaV |
| ||
MUNI/A/0914/2009, interní kód MU |
| ||
1M0545, projekt VaV |
|