PŘIKRYLOVÁ, Jana a Kateřina VLČKOVÁ. Používání strategií učení cizímu jazyku žáky středních škol: výsledky dotazníkového šetření. In Konference ČAPV. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Používání strategií učení cizímu jazyku žáky středních škol: výsledky dotazníkového šetření
Název česky Používání strategií učení cizímu jazyku žáky středních škol: výsledky dotazníkového šetření
Název anglicky The use of foreign language learning strategies by secondary school students: results of a questionnairy survey
Autoři PŘIKRYLOVÁ, Jana a Kateřina VLČKOVÁ.
Vydání Konference ČAPV, 2011.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky strategie učení, cizí jazyk, dotazník, Cohen, Weaver, řečové dovednosti
Klíčová slova anglicky learning strategies, foreign language, questionnaire, Cohen, Weaver, language skills
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Jana Chlápková, učo 105474. Změněno: 16. 9. 2011 14:07.
Anotace
Příspěvek představuje první výsledky výzkumu disertační práce v oblasti diagnostiky strategií učení cizímu jazyku (CJ) na střední škole. Použit byl Dotazník strategií učení se cizímu jazyku pro studenty středních a jazykových škol (1. verze, Přikrylová, Vlčková 2010), který je volnou adaptací Language Strategy Use Survey (A. Cohen, R. Oxford, C. Chi 2002) vycházející z přístupu výuky založené na stylech a strategiích učení A. Cohena a S. Weaverové. Dotazník je dostupný na Portále evaluačních nástrojů projektu Cesta ke kvalitě Národního ústavu odborného vzdělávání. Strategie byly zjišťovány u receptivních (poslech, čtení) a produktivních řečových dovedností (psaní, mluvení) a slovní zásoby a překladu. Výzkumný vzorek tvořilo 940 respondentů ze středních odborných škol, odborných učilišť, gymnázií a jazykových škol. Výsledky zahrnují především srovnání míry používání jednotlivých skupin strategií. Žáci strategie učení CJ spíše nepoužívají (průměr 2,56 na frekvenční škále od 1 do 4, SD 0,44). Nejméně byly používány strategie slovní zásoby a nejvíce strategie překladu.
Anotace česky
Příspěvek představuje první výsledky výzkumu disertační práce v oblasti diagnostiky strategií učení cizímu jazyku (CJ) na střední škole. Použit byl Dotazník strategií učení se cizímu jazyku pro studenty středních a jazykových škol (1. verze, Přikrylová, Vlčková 2010), který je volnou adaptací Language Strategy Use Survey (A. Cohen, R. Oxford, C. Chi 2002) vycházející z přístupu výuky založené na stylech a strategiích učení A. Cohena a S. Weaverové. Dotazník je dostupný na Portále evaluačních nástrojů projektu Cesta ke kvalitě Národního ústavu odborného vzdělávání. Strategie byly zjišťovány u receptivních (poslech, čtení) a produktivních řečových dovedností (psaní, mluvení) a slovní zásoby a překladu. Výzkumný vzorek tvořilo 940 respondentů ze středních odborných škol, odborných učilišť, gymnázií a jazykových škol. Výsledky zahrnují především srovnání míry používání jednotlivých skupin strategií. Žáci strategie učení CJ spíše nepoužívají (průměr 2,56 na frekvenční škále od 1 do 4, SD 0,44). Nejméně byly používány strategie slovní zásoby a nejvíce strategie překladu.
Anotace anglicky
Poster is the first research dissertation in the field of diagnostic foreign language learning strategies in high school. For research was used the Questionnaire of foreign language learning strategie of secondary and language schools students (1. version, Přikrylová, Vlčková 2010), which is based on Language Strategy Use Survey (A. Cohen, R. Oxford, C. Chi 2002) based on an approach teaching based on learning styles and strategie by A. Cohen and S. Weaver. The questionnaire is available on the Portal project evaluation tools of Journey to the quality of the National Institute of Vocational Education. Strategies were measured on a receptive (listening, reading) an productive language skills (writing, speaking), vocabulary and translation. The research sample consisted of 940 respondents from secondary vocational schools, vocational schools, secondary schools a language schools. Results include mainly compared rates of use of each strategy group. Students foreign language learning strategies rather not use of each strategy group (average 2.56 for the frequency range of 1 to 4, SD 0.44). Vocabulary strategies were least used and the most used were identificated translation strategie.
VytisknoutZobrazeno: 24. 9. 2024 14:21