Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{950236, author = {Jankovská, Markéta and Tyrlík, Mojmír and Millová, Katarína and Šašinka, Čeněk and Tůma, Pavel}, address = {Košice}, booktitle = {SOCIÁLNE PROCESY A OSOBNOSŤ 2010 Zborník príspevkov}, editor = {Denisa Fedáková, Michal Kentoš}, keywords = {self-esteem; attribution; coping}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Košice}, isbn = {978-80-89524-01-3}, pages = {155-161}, publisher = {Spoločenskovedný ústav SAV, Košice}, title = {Sebehodnocení ve vztahu ke zvládání stresu a atribuci u žáků základních škol}, url = {http://www.muni.cz/research/projects/10870?lang=cs}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 950236 AU - Jankovská, Markéta - Tyrlík, Mojmír - Millová, Katarína - Šašinka, Čeněk - Tůma, Pavel PY - 2011 TI - Sebehodnocení ve vztahu ke zvládání stresu a atribuci u žáků základních škol PB - Spoločenskovedný ústav SAV, Košice CY - Košice SN - 9788089524013 KW - self-esteem KW - attribution KW - coping UR - http://www.muni.cz/research/projects/10870?lang=cs N2 - Ve výzkumu jsme se zaměřili na analýzu vztahů mezi sebehodnocením, atribučními charakteristikami a strategiemi zvládání u žáků ZŠ. Ačkoliv sebehodnocení a strategie zvládání spolu úzce souvisejí, jejich vztahy k atribučním charakteristikám se shodují jen částečně. Výzkumný soubor tvořilo 206 žáků ZŠ (103 chlapců a 103 dívek) ve věku 13 – 15 let. Zjišťovali jsme atribuci, dvě dimenze sebehodnocení: sebepřijetí a kompetentnost; u zvládání stresu jsme vycházeli z dispozičního modelu copingu. Prostřednictvím korelační analýzy jsme zjistili významné genderové rozdíly ve všech složkách sebehodnocení. Také se ukázala významná pozitivní korelace mezi sebepřijetím a internalizací úspěchu a mezi sebeodmítnutím a pocitem nekompetentnosti a internalizací neúspěchu. U atribucí jsme zjistili, že jako nejdůležitější situaci žáci hodnotili „nepřijetí na školu/obor“ a naopak jako nejméně závažnou udávají situaci „opití se na večírku školy“. ER -
JANKOVSKÁ, Markéta, Mojmír TYRLÍK, Katarína MILLOVÁ, Čeněk ŠAŠINKA a Pavel TŮMA. Sebehodnocení ve vztahu ke zvládání stresu a atribuci u žáků základních škol. Online. In Denisa Fedáková, Michal Kentoš. \textit{SOCIÁLNE PROCESY A OSOBNOSŤ 2010 Zborník príspevkov}. Košice: Spoločenskovedný ústav SAV, Košice, 2011, s.~155-161. ISBN~978-80-89524-01-3.
|