2011
Konflikty mezi rodiči a děti: Současné teorie
LACINOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Konflikty mezi rodiči a děti: Současné teorie
Název anglicky
Interparental conflicts and children: Contemporary theories
Autoři
LACINOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Československá psychologie, Praha, Academia, 2011, 0009-062X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.087
Kód RIV
RIV/00216224:14230/11:00050012
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
UT WoS
000297084100005
Klíčová slova česky
konflikt mezi rodiči; adaptace dětí a dospívajících; kognitivně-kontextuální rámec; teorie emoční jistoty
Klíčová slova anglicky
interparental conflict; children's and adolescents' adjustment;cognitive-contextual framework; emotional security hypothesis
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 5. 2020 16:23, Mgr. Michal Petr
V originále
Příspěvek shrnuje informace o problematice konfliktu mezi rodiči a jeho dopadech na adaptaci dětí a představuje základní teze na proces orientovaného přístupu k výzkumu v této oblasti. Dále jsou popsány dva z hlavních teoretických přístupů – kognitivně-kontextuální rámec J. H. Grycha a F. D. Finchama a teorie emoční jistoty E. M. Cummingse a P. T. Daviese. Příspěvek přibližuje jejich principy a možnosti praktického uplatnění zjištění empirických studií provedených na jejich základě, v závěru pak i snahy o integraci těchto dvou teorií.
Anglicky
The contribution reviews information about the effects of interparental conflict on children adjustment and introduces basic thesis of the process-oriented approach to research in this domain. Next, two of the most influential theoretical approaches in this problem area are described – the cognitive-contextual framework by J. H. Grych and F. D. Fincham and emotional security theory by E. M. Cummings and P. T. Davies. The contribution focuses on their principles and possibilities of empirical findings used in councelling practice. In addition, the efforts to integrate these theories in one emotional-cognitive model of interparental conflict effects on children are mentioned.
Návaznosti
GAP407/10/0859, projekt VaV |
| ||
MSM0021622406, záměr |
|