LACINOVÁ, Lenka. Konflikty mezi rodiči a děti: Současné teorie. Československá psychologie. Praha: Academia, 2011, roč. 55, č. 5, s. 435-450. ISSN 0009-062X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Konflikty mezi rodiči a děti: Současné teorie
Název anglicky Interparental conflicts and children: Contemporary theories
Autoři LACINOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Československá psychologie, Praha, Academia, 2011, 0009-062X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.087
Kód RIV RIV/00216224:14230/11:00050012
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
UT WoS 000297084100005
Klíčová slova česky konflikt mezi rodiči; adaptace dětí a dospívajících; kognitivně-kontextuální rámec; teorie emoční jistoty
Klíčová slova anglicky interparental conflict; children's and adolescents' adjustment;cognitive-contextual framework; emotional security hypothesis
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 5. 5. 2020 16:23.
Anotace
Příspěvek shrnuje informace o problematice konfliktu mezi rodiči a jeho dopadech na adaptaci dětí a představuje základní teze na proces orientovaného přístupu k výzkumu v této oblasti. Dále jsou popsány dva z hlavních teoretických přístupů – kognitivně-kontextuální rámec J. H. Grycha a F. D. Finchama a teorie emoční jistoty E. M. Cummingse a P. T. Daviese. Příspěvek přibližuje jejich principy a možnosti praktického uplatnění zjištění empirických studií provedených na jejich základě, v závěru pak i snahy o integraci těchto dvou teorií.
Anotace anglicky
The contribution reviews information about the effects of interparental conflict on children adjustment and introduces basic thesis of the process-oriented approach to research in this domain. Next, two of the most influential theoretical approaches in this problem area are described – the cognitive-contextual framework by J. H. Grych and F. D. Fincham and emotional security theory by E. M. Cummings and P. T. Davies. The contribution focuses on their principles and possibilities of empirical findings used in councelling practice. In addition, the efforts to integrate these theories in one emotional-cognitive model of interparental conflict effects on children are mentioned.
Návaznosti
GAP407/10/0859, projekt VaVNázev: Stopy prožité zátěžové situace v sebesystému dítěte a její další vliv na jednání v adolescenci
Investor: Grantová agentura ČR, Stopy prožité zátěžové situace v sebesystému dítěte a její další vliv na jednání v adolescenci
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 31. 7. 2024 01:28