D 2011

On definition characteristics of organizational learning in schools

POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK et. al.

Basic information

Original name

On definition characteristics of organizational learning in schools

Authors

POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Budapest - Szeged, Does Leadership Matter? Implications for leadership development and the school as a learning organisation. p. 147-157, 11 pp. 2011

Publisher

HUNSEM - University of Szeged

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Hungary

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/11:00050018

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-963-306-111-4

Keywords in English

school; leadership; organisational learning

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 25/1/2013 18:09, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.

Abstract

V originále

The text presents the theoretical outcome of the opening stage of a research project named Leadership in the Processes of Organizational Learning in Schools. The analysis is aimed at how the processes of organizational learning are generally defined and developed and what is known about the reality of organizational learning in schools. The authors also see the quest for defining signs of organizational learning as another step towards an integrative theory of organizational learning, herewith commenting on the possible specifics of school practice.

In Czech

Text představuje teoretický výsledek úvodní etapy výzkumného projektu s názvem vedení v procesu organizační učení ve školách. Analýza je zaměřena na to, jak jsou procesy organizačního učení obecně definovány a rozvíjeny a co je známo o realitě organizačního učení ve školách. Autoři také usilují o definování známky organizačního učení jako o další krok směrem k integrativní teorie organizačního učení a z této pozice komentují možná specifika školní praxe.

Links

GAP407/10/1197, research and development project
Name: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Czech Science Foundation, Processes of Organizational Learning and their Leadership and Management in Schools