Detailed Information on Publication Record
2011
On definition characteristics of organizational learning in schools
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK et. al.Basic information
Original name
On definition characteristics of organizational learning in schools
Authors
POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Budapest - Szeged, Does Leadership Matter? Implications for leadership development and the school as a learning organisation. p. 147-157, 11 pp. 2011
Publisher
HUNSEM - University of Szeged
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Hungary
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/11:00050018
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-963-306-111-4
Keywords in English
school; leadership; organisational learning
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 25/1/2013 18:09, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
V originále
The text presents the theoretical outcome of the opening stage of a research project named Leadership in the Processes of Organizational Learning in Schools. The analysis is aimed at how the processes of organizational learning are generally defined and developed and what is known about the reality of organizational learning in schools. The authors also see the quest for defining signs of organizational learning as another step towards an integrative theory of organizational learning, herewith commenting on the possible specifics of school practice.
In Czech
Text představuje teoretický výsledek úvodní etapy výzkumného projektu s názvem vedení v procesu organizační učení ve školách. Analýza je zaměřena na to, jak jsou procesy organizačního učení obecně definovány a rozvíjeny a co je známo o realitě organizačního učení ve školách. Autoři také usilují o definování známky organizačního učení jako o další krok směrem k integrativní teorie organizačního učení a z této pozice komentují možná specifika školní praxe.
Links
GAP407/10/1197, research and development project |
|