J 2011

Znalostní a metodický portál Knihovna.cz

ŠKYŘÍK, Petr a Michal LORENZ

Základní údaje

Originální název

Znalostní a metodický portál Knihovna.cz

Název anglicky

Knowledge and methodical portal Knihovna.cz

Autoři

ŠKYŘÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal LORENZ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Knihovna, Praha, Národní knihovna, 2011, 1801-3252

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00053398

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

portál; znalostní management; trendy v knihovnách; spolupráce; KISK

Klíčová slova anglicky

portal; knowledge management; trends in libraries; cooperation; KISK

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 2. 2013 12:49, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek popisuje základní teoretická východiska, která stojí za vznikem portálu Knihovna.cz, který společně s partnery vytváří Kabinet informačních studií a knihovnictví v Brně. V článku jsou popsány prvky znalostní a informační infrastruktury, definovány subsystémy z hlediska znalostního managementu a představeny trendy ve vzdělávání. Ve stručnosti jsou také představeny myšlenkové mapy dílčích subprojektů portálu Knihovna.cz, které jsou popisovány na základě konceptuálních a teoretických východisek.

Anglicky

The article is based on the thesis defended in 2010 at the Institute of Information Studies and Librarianship at the Faculty of Arts, Charles University in Prague. It deals with the access to information for users with special needs in public libraries. The groups of users are defined in broad terms; they include not only people with sensual and physical impairment, but also a wide variety of users with communication disorders and readers suffering from various types of social exclusion – people with low incomes, members of ethnic and language minorities or people providing full-time care to a family member. The recommendations for library services offered to users with special needs are briefly summarised at the end of the article. Detailed references can be found in the original thesis.