2011
Znalostní a metodický portál Knihovna.cz
ŠKYŘÍK, Petr a Michal LORENZZákladní údaje
Originální název
Znalostní a metodický portál Knihovna.cz
Název anglicky
Knowledge and methodical portal Knihovna.cz
Autoři
ŠKYŘÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal LORENZ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Knihovna, Praha, Národní knihovna, 2011, 1801-3252
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00053398
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
portál; znalostní management; trendy v knihovnách; spolupráce; KISK
Klíčová slova anglicky
portal; knowledge management; trends in libraries; cooperation; KISK
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 2. 2013 12:49, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Článek popisuje základní teoretická východiska, která stojí za vznikem portálu Knihovna.cz, který společně s partnery vytváří Kabinet informačních studií a knihovnictví v Brně. V článku jsou popsány prvky znalostní a informační infrastruktury, definovány subsystémy z hlediska znalostního managementu a představeny trendy ve vzdělávání. Ve stručnosti jsou také představeny myšlenkové mapy dílčích subprojektů portálu Knihovna.cz, které jsou popisovány na základě konceptuálních a teoretických východisek.
Anglicky
The article is based on the thesis defended in 2010 at the Institute of Information Studies and Librarianship at the Faculty of Arts, Charles University in Prague. It deals with the access to information for users with special needs in public libraries. The groups of users are defined in broad terms; they include not only people with sensual and physical impairment, but also a wide variety of users with communication disorders and readers suffering from various types of social exclusion – people with low incomes, members of ethnic and language minorities or people providing full-time care to a family member. The recommendations for library services offered to users with special needs are briefly summarised at the end of the article. Detailed references can be found in the original thesis.