REISSMANNOVÁ, Jitka a Alice PROKOPOVÁ. Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí. In XI. Dni hygieny detí a mládeže. 2011. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí
Název česky Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí
Název anglicky Implementation of firs aid into school enviroment
Autoři REISSMANNOVÁ, Jitka a Alice PROKOPOVÁ.
Vydání XI. Dni hygieny detí a mládeže. 2011, 2011.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky výchova ke zdrav; první pomoc; škola; příprava učitelů; implementace
Klíčová slova anglicky health education; first aid; school; teacher preparation; implementation
Změnil Změnila: RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D., učo 1247. Změněno: 25. 10. 2011 07:41.
Anotace
Poskytnout první pomoc by měl být schopen každý učitel. Tento fakt není dostatečně reflektován v přípravě budoucích učitelů. Příspěvek přináší výsledky výzkumu znalostí učitelů v oblasti první pomoci. Vytvořili jsme novou metodu testování těchto znalostí. Jde o zjišťování předpokládaných reakcí studentů na podnětovou situaci, prezentovanou prostřednictvím videoukázek. Příspěvek dále předkládá návrhy implementace oblasti první pomoci do pregraduálního studia budoucích učitelů a do školních vzdělávacích programů základních škol.
Anotace anglicky
Giving first aid should be the ability of every tracher. In reality this presumption is not fully refl ected in the process of preparing the teacher for their profession. The contribution brings the report from the research which tries to find out the readiness of future teachers from the point of „ ability to save the life “. The new methodology of testing the knowledge and ability of giving first aid was used. This principle is based on investigation the students reactions to the concrete stimulated situations. In such situation (presented with short video) the health even the life was endangered. The paper presents research results, discussion over educational implication and shows perspectives and possibilities of implementation of first aid education in the process of pregradual preparation of teachers and in the curiculum of basic schools..
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 08:44