p 2011

Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí

REISSMANNOVÁ, Jitka a Alice PROKOPOVÁ

Základní údaje

Originální název

Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí

Název česky

Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí

Název anglicky

Implementation of firs aid into school enviroment

Vydání

XI. Dni hygieny detí a mládeže. 2011, 2011

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

výchova ke zdrav; první pomoc; škola; příprava učitelů; implementace

Klíčová slova anglicky

health education; first aid; school; teacher preparation; implementation
Změněno: 25. 10. 2011 07:41, RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.

Anotace

V originále

Poskytnout první pomoc by měl být schopen každý učitel. Tento fakt není dostatečně reflektován v přípravě budoucích učitelů. Příspěvek přináší výsledky výzkumu znalostí učitelů v oblasti první pomoci. Vytvořili jsme novou metodu testování těchto znalostí. Jde o zjišťování předpokládaných reakcí studentů na podnětovou situaci, prezentovanou prostřednictvím videoukázek. Příspěvek dále předkládá návrhy implementace oblasti první pomoci do pregraduálního studia budoucích učitelů a do školních vzdělávacích programů základních škol.

Anglicky

Giving first aid should be the ability of every tracher. In reality this presumption is not fully refl ected in the process of preparing the teacher for their profession. The contribution brings the report from the research which tries to find out the readiness of future teachers from the point of „ ability to save the life “. The new methodology of testing the knowledge and ability of giving first aid was used. This principle is based on investigation the students reactions to the concrete stimulated situations. In such situation (presented with short video) the health even the life was endangered. The paper presents research results, discussion over educational implication and shows perspectives and possibilities of implementation of first aid education in the process of pregradual preparation of teachers and in the curiculum of basic schools..

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století