2011
Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí
REISSMANNOVÁ, Jitka a Alice PROKOPOVÁZákladní údaje
Originální název
Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí
Název česky
Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí
Název anglicky
Implementation of firs aid into school enviroment
Autoři
Vydání
XI. Dni hygieny detí a mládeže. 2011, 2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
výchova ke zdrav; první pomoc; škola; příprava učitelů; implementace
Klíčová slova anglicky
health education; first aid; school; teacher preparation; implementation
Změněno: 25. 10. 2011 07:41, RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
V originále
Poskytnout první pomoc by měl být schopen každý učitel. Tento fakt není dostatečně reflektován v přípravě budoucích učitelů. Příspěvek přináší výsledky výzkumu znalostí učitelů v oblasti první pomoci. Vytvořili jsme novou metodu testování těchto znalostí. Jde o zjišťování předpokládaných reakcí studentů na podnětovou situaci, prezentovanou prostřednictvím videoukázek. Příspěvek dále předkládá návrhy implementace oblasti první pomoci do pregraduálního studia budoucích učitelů a do školních vzdělávacích programů základních škol.
Anglicky
Giving first aid should be the ability of every tracher. In reality this presumption is not fully refl ected in the process of preparing the teacher for their profession. The contribution brings the report from the research which tries to find out the readiness of future teachers from the point of „ ability to save the life “. The new methodology of testing the knowledge and ability of giving first aid was used. This principle is based on investigation the students reactions to the concrete stimulated situations. In such situation (presented with short video) the health even the life was endangered. The paper presents research results, discussion over educational implication and shows perspectives and possibilities of implementation of first aid education in the process of pregradual preparation of teachers and in the curiculum of basic schools..
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|