JANÍK, Tomáš, Michaela PÍŠOVÁ, Jan SLAVÍK a Eva MINAŘÍKOVÁ. Podpora reflektivního praktika: rozvíjení reflektivních kompetencí. In Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, s. 25-37, 12 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 21. ISBN 978-80-7315-213-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpora reflektivního praktika: rozvíjení reflektivních kompetencí
Název česky Podpora reflektivního praktika: rozvíjení reflektivních kompetencí
Název anglicky Supporting reflective practitioner: developing reflective competences
Autoři JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan SLAVÍK (203 Česká republika) a Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. od s. 25-37, 12 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 21, 2011.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00053575
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-213-0
Klíčová slova česky Vzdělávání učitelů; reflexe; reflektivní praktik; reflektivní kompetence
Klíčová slova anglicky Teacher education; reflection; reflective practitioner; reflective competences
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 19. 10. 2011 14:33.
Anotace
V kapitole jsou diskutována teoretická východiska podpory učitelů v jejich profesním rozvoji. Pozornost je věnována supervizi, mentoringu, koučování, kolaborativnímu akčnímu výzkumu a hospitacím. V návaznosti na předchozí výklad postupujeme k rozboru potenciálu videa jako nástroje podporujícího rozvíjení reflektivních kompetencí. Ve stručnosti analyzujeme přínosy, resp. argumenty pro využití videa v učitelském vzdělávání (video jako prostředek pozvolného uvádění do komplexity výuky, video jako přídavná kapacita, video jako prostředek rozvíjení profesního jazyka).
Anotace anglicky
In this chapter we discuss the theoretical background of supporting teachers in their professional development. We focus on supervision, mentoring, couching, collaborative action research and observations. We analyze the potential of video as a tool for supporting the development of reflective competences. We briefly discuss the benefits, or arguments for using video in teacher education.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 15. 7. 2024 17:21