2011
Podpora reflektivního praktika: rozvíjení reflektivních kompetencí
JANÍK, Tomáš, Michaela PÍŠOVÁ, Jan SLAVÍK a Eva MINAŘÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Podpora reflektivního praktika: rozvíjení reflektivních kompetencí
Název česky
Podpora reflektivního praktika: rozvíjení reflektivních kompetencí
Název anglicky
Supporting reflective practitioner: developing reflective competences
Autoři
JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan SLAVÍK (203 Česká republika) a Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. od s. 25-37, 12 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 21, 2011
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00053575
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-213-0
Klíčová slova česky
Vzdělávání učitelů; reflexe; reflektivní praktik; reflektivní kompetence
Klíčová slova anglicky
Teacher education; reflection; reflective practitioner; reflective competences
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 10. 2011 14:33, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
V originále
V kapitole jsou diskutována teoretická východiska podpory učitelů v jejich profesním rozvoji. Pozornost je věnována supervizi, mentoringu, koučování, kolaborativnímu akčnímu výzkumu a hospitacím. V návaznosti na předchozí výklad postupujeme k rozboru potenciálu videa jako nástroje podporujícího rozvíjení reflektivních kompetencí. Ve stručnosti analyzujeme přínosy, resp. argumenty pro využití videa v učitelském vzdělávání (video jako prostředek pozvolného uvádění do komplexity výuky, video jako přídavná kapacita, video jako prostředek rozvíjení profesního jazyka).
Anglicky
In this chapter we discuss the theoretical background of supporting teachers in their professional development. We focus on supervision, mentoring, couching, collaborative action research and observations. We analyze the potential of video as a tool for supporting the development of reflective competences. We briefly discuss the benefits, or arguments for using video in teacher education.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|