KRČÁL, Ondřej. Agent-Based Model of an Urban Retail Market. In Martin Dlouhý, Veronika Skočdopolová. Proceedings of the 29th International Conference Mathematical Methods in Economics 2011. 1. vyd. Prague: University of Economics, Faculty of Informatics and Statistics. s. 369-374. ISBN 978-80-7431-058-4. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Agent-Based Model of an Urban Retail Market
Název česky Agentový simulační model městského maloobchodního trhu
Autoři KRČÁL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Prague, Proceedings of the 29th International Conference Mathematical Methods in Economics 2011, od s. 369-374, 6 s. 2011.
Nakladatel University of Economics, Faculty of Informatics and Statistics
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/11:00074565
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-7431-058-4
UT WoS 000309074600062
Klíčová slova česky ACE prostorová konkurence umístění maloobchodní trh Brno
Klíčová slova anglicky ACE spatial competition location retail market Brno
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 10. 3. 2015 11:04.
Anotace
The paper presents an agent-based model of an urban retail market that explains the stylized facts about the location of shops in Brno/CZ. More specifically, it explains why some types of shops are more dominant in the center, some in the inner city, and some in the periphery of the city. In the model, consumers spend their incomes in different types of shops located randomly in a square city. The types of products sold in the shops differ in the transportation costs and in the proportion of the income spent on them. The consumers buy each type of product in the shops with the lowest price plus the per-unit transportation cost. The price of each good is determined by the profit margin assigned randomly to each shop. In each period, new shops of all types enter the market and locate randomly in the city, and some of the shops in loss exit the market. This way the urban retail market evolves toward an optimal structure; i.e. toward the optimal prices, sizes, and locations of shops.
Anotace česky
V tomto článku představuji agentový simulační model maloobchodního trhu, který vysvětluje stylizovaná fakta o umístění obchodů v Brně. Tento model vysvětluje, proč jsou některé typy obchodů dominantní v centru, jiné ve vnitřním městě a jiné na okraji města. Spotřebitelé v tomto modelu utrácí svůj příjem za různé produkty prodávané v různých typech obchodů, které jsou umístěny náhodně ve čtvercovém městě. Tyto produkty se liší v dopravních nákladech a v tom, jaký podíl ze svého příjmu na ně spotřebitelé dávají. Spotřebitelé nakupují každý typ produktu v obchodech s nejnižší cenou plus jednotkové náklady. Cena každého statku je určena ziskovou marží, která je náhodně přiřazena každému obchodu. V každém období vstupují na trh nové obchody a umísťují se náhodně ve městě a některé z obchodů ve ztrátě odchází z trhu. Tímto způsobem se maloobchodní trh vyvíjí směrem k optimální struktuře, tedy k optimálním cenám, velikostem a umístění obchodů. Model je kalibrován na datech z brněnského maloobchodního trhu z roku 2009. Pro realistická nastavení model generuje předpovědi konzistentní se stylizovanými fakty.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 03:36