MUŽÍKOVÁ, Leona. The Importance of Simulation Research Method for Implementing Health Education into School Educational Programmes. In Řehulka, Evžen (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas. 1st. ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 55-71. ISBN 978-80-210-5524-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Importance of Simulation Research Method for Implementing Health Education into School Educational Programmes
Název česky Význam metody modelování pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů
Autoři MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1st. ed. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas, od s. 55-71, 17 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00053638
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5524-7
Klíčová slova česky výzkumná metoda modelování; konstitutivní model kurikula; realizovaný model kurikula; výchova ke zdraví; kurikulum výchovy ke zdraví; školní vzdělávací program
Klíčová slova anglicky simulation research method; constitutive curriculum model; implemented curriculum model; health education; health education curriculum; school educational programmes
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D., učo 45625. Změněno: 18. 2. 2015 22:34.
Anotace
The present curricular research shows that the implementation of the national projected curriculum form into projected curriculum forms at school level is possible only when simulation method is applied. The outcome of this process is a constitutive school curriculum which needs to be subsequently implemented into the implemented school curriculum model, securing a full compliance with all curricular requirements. The implementation of health education into school educational programmes currently involves many problem questions. This paper discusses how these questions can be categorised and solved by means of simulation method.
Anotace česky
Současné výzkumy kurikula ukazují, že proces implementace projektové formy kurikula státní úrovně do projektové formy kurikula školní úrovně je systémově možný jen při uplatnění vědecké metody modelování. Výsledkem tohoto procesu je konstitutivní model kurikula školní úrovně, který je třeba následně implementovat do realizovaného modelu kurikula školní úrovně, a to při uplatnění všech kurikulárních požadavků. Implementace výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů je v současné době spojena s mnohými problémovými otázkami. Příspěvek ukazuje, jak je možné problémové otázky systémově uspořádat a řešit s využitím výzkumné metody modelování.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 08:28