HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka. "Asian" theatre sign: its potential and its limits for the Czech structural thought. In Prague Semiotic Stage Revisited. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název "Asian" theatre sign: its potential and its limits for the Czech structural thought
Název česky "Asijský" divadelní znak: možnosti a omezení jeho užití pro český divadelní strukturalismus
Autoři HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Prague Semiotic Stage Revisited, 2011.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00050084
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky strukturalismus; divadlo; znak; znakovost; Karel Brušák; Jiří Veltruský; Jindřich Honzl; Dana Kalvodová
Klíčová slova anglicky structuralism; drama; theatre; sign; semiocity; Karel Brušák; Jiří Veltruský; Jindřich Honzl; Dana Kalvodová
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: doc. Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D., učo 66521. Změněno: 5. 1. 2016 13:38.
Anotace
The article provides information regarding the texts on Asian theatre written by Czech theoreticians, pointing out their relevance and value for Czech theoretical discourse. Especially two studies on Chinese theatre by Karel Brušák and the structural approach are perceived as exemplary.
Anotace česky
Příspěvek se věnuje teoretickým textů, které v českém prostředí reflektovaly asijské divadelní kultury. Pozornost je věnována především dvěma pracím Karla Brušáka o čínském divadle, jež reprezentují strukturalistický přístup k problematice.
Návaznosti
GAP409/11/1082, projekt VaVNázev: Český divadelní strukturalismus: souvislosti a potenciál
Investor: Grantová agentura ČR, Český divadelní strukturalismus: souvislosti a potenciál
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 09:22