KOHOUTEK, Rudolf a Evžen ŘEHULKA. Stressors in the work of primary and secondary teachers in the Czech Republic (mainly the stressors caused by the pupils to the teachers). In Řehulka Evžen. SCHOOL AND HEALTH 21. Health Education: Initiatives for educational areas. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 109-122. ISBN 978-80-210-5524-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Stressors in the work of primary and secondary teachers in the Czech Republic (mainly the stressors caused by the pupils to the teachers)
Název česky Stresory učitelů základních a středních škol v České republice (zejména stresory způsobené učitelům žáky)
Autoři KOHOUTEK, Rudolf (203 Česká republika, garant, domácí) a Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21. Health Education: Initiatives for educational areas, od s. 109-122, 14 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00053643
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5524-7
Klíčová slova česky stresory na školách; stresy a psychotraumata učitelů; české školy; britské školy; dificility; žáci s poruchami chování; úrazy ve školách
Klíčová slova anglicky stressors at schools; stress and psychotraumas of teachers; Czech schools; British schools; difficulties; pupils with behavioural disorders; seriour injuries at schools
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc., učo 33385. Změněno: 2. 4. 2015 14:11.
Anotace
The author deals with psychological research of stressors at Czech primary and secondary schools. He discusses the results of State Heath Institute research from 2002, the research projects of V. Holeček (2001), Z. Mlčák (1999), K. Paulík (1998) and Fontana and Abouserie (1993) who did their reserach at British primary schools. He presents the results of his own research from 2009, in which he focused on stress of secondary teachers caused by pupils. This type of stress and psychotrauma occurs during social communication with the pupils with difficult behaviour and behavioural disorders and in the situations when pupils are seriously injured.
Anotace česky
Příspěvek se zabývá psychologickými výzkumy stresorů na českých školách., informuje např. o výsledcích výzkumu Státního zdravotního ústavu z roku 2002, V. Holečka z roku 2001, Z. Mlčáka z roku 1999 a 2002, K. Paulíka z roku 1998, K .Provazníka a o výzkumu Fontany a Abouserie z roku 1993 na britských základních škola, Z. Židkové a J. Martinkové z roku 2003, výzkumu E. Urbanovské z roku 2006 a z roku 2009, M. Blahutkové a M. Charváta z roku 2009 o výzkumu R. Kohoutka z roku 2009, který se specializoval na stresy učitelů způsobené žáky. Nejčastěji jsou tyto stresy a psychotraumata způsobené během sociální komunikace žáky se závadami a poruchami chování a úrazy žáků.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 20:39