PEŠKOVÁ, Karolína. Interkulturní kompetence v rámci globální výchovy ve výuce cizích jazyků. In Petr Knecht, Tomáš Janko. Bulletin Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU 2011. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 24-28. ISBN 978-80-210-5749-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interkulturní kompetence v rámci globální výchovy ve výuce cizích jazyků
Název česky Interkulturní kompetence v rámci globální výchovy ve výuce cizích jazyků
Název anglicky Intercultural comptence in terms of global education in teaching foreign languages
Autoři PEŠKOVÁ, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Bulletin Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU 2011, od s. 24-28, 5 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00053655
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5749-4
Klíčová slova česky interkulturní kompetence; globální výchova; výuka cizích jazyků; teoretická východiska výzkumutační projekt
Klíčová slova anglicky intercultural competence; global education; teaching foreign languages; theoretical framework of researchdissertation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 23. 1. 2013 11:01.
Anotace
Příspěvek se zabývá souvislostmi mezi interkulturními aspekty cizojazyčné výuky a principy globální výchovy. Teoretický rámec této problematiky vychází z projektu disertační práce autorky. Jako přípravná fáze kvalitativního šetření plánovaného v rámci disertační práce je zde pojímána reflexe role učitele uplatňujícího cíle globální výchovy prostřednictvím interkulturního učení ve výuce cizích jazyků.
Anotace anglicky
The paper deals with relations between intercultural aspects of teaching foreign languages and principles of global education. It describes the theoretical framework of this topic in relation to the dissertation thesis of the author. Moreover, it reflects the role of the teacher trying to reach the goals of global education by means of intercultural education, which is considered preparation for a qualitative phase of the dissertation research.
VytisknoutZobrazeno: 6. 6. 2024 17:42