PEŠKOVÁ, Karolína a Jana STEJSKALÍKOVÁ. European Dimension in Czech School: Europeanism with Focus on History Curriculum. In ECER 2011. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název European Dimension in Czech School: Europeanism with Focus on History Curriculum
Autoři PEŠKOVÁ, Karolína a Jana STEJSKALÍKOVÁ.
Vydání ECER 2011, 2011.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2012 13:33.
Anotace
The pre-research presented in this poster thematically reflects a need to deal with a concept of the ED in education. In particular the authors focus on representation of the topic of the ED in expository text in Czech history textbooks for the 9th grade of lower-secondary school. For this purpose it was necessary to develop an appropriate research instrument of quantitative content analysis, which is introduced on the presented poster and which was verified from the inter-coder reliability point of view.
Anotace česky
Poster představuje první výsledky ověřování navrženého kategoriálního systému pro posuzování zastoupení Evropské dimenze v českých učebnicích dějepisu pro 9. ročník ZŠ. Zvolený výzkumný nástroj byl ověřen z hlediska míry shody mezi kódovateli (Jana Stejskalíková + Karolína Pešková) za účelem prokázání spolehlivosti výzkumného nástroje.
Anotace anglicky
The pre-research presented in this poster thematically reflects a need to deal with a concept of the ED in education. In particular the authors focus on representation of the topic of the ED in expository text in Czech history textbooks for the 9th grade of lower-secondary school. For this purpose it was necessary to develop an appropriate research instrument of quantitative content analysis, which is introduced on the presented poster and which was verified from the inter-coder reliability point of view.
VytisknoutZobrazeno: 12. 7. 2024 02:04