2011
Výzkumný záměr Škola a zdraví 21 a získané výsledky v oblasti sportovně pohybových aktivit
BLAHUTKOVÁ, Marie a Evžen ŘEHULKAZákladní údaje
Originální název
Výzkumný záměr Škola a zdraví 21 a získané výsledky v oblasti sportovně pohybových aktivit
Název česky
Výzkumný záměr Škola a zdraví 21 a získané výsledky v oblasti sportovně pohybových aktivit
Název anglicky
Use of Coping Strategies Based on Physical Activities in Stress Elimination in School Environment
Autoři
BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant) a Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
první. Trenčín, Ošetrovatelstvo - pohyb - zdravie, od s. 231-237, 468 s. 2011
Nakladatel
Fakulta zdravotnícka Tn UAD
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/11:00053759
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-8075-487-7
Klíčová slova česky
škola učitelé děti stres copingové strategie
Klíčová slova anglicky
school teachers children stress coping strategies
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2012 13:55, Mgr. Eva Špillingová
V originále
V našem výzkumném šetření v rámci výzkumného záměru Pedagogické fakulty MU Škola a zdraví 21 jsme již v minulosti prokázali, že míra stresu ve školním prostředí přímo působí na všechny jeho účastníky. Na dospělé v jiném období a s vyšší intenzitou než na děti, přitom učitelé v tomto šetření prokazují vysokou míru rizika. Z navrhovaných a posléze aplikovaných metod jsme zjistili, že je nutné respektovat nabízenou pomoc formou vybraných pohybových aktivit dle zaměření jednotlivce, tedy individuálně. Z realizovaných metod jsou sestaveny nabídky, které spadají do tří základních okruhů – sportovně pohybová aktivita, psychomotorika a její varianty, kinezioterapie a její varianty.
Anglicky
As we have have testified in our research, the level of stress in the school environment directly influences all its participants. Adults are influenced in different periods and with higher intensity than children. Teachers have proved a high level of risk in this research. As an outcome of the proposed and applied methods we have learnt it is necessary to respect the offered help by means of selected physical activities according to the specialisation of every single person, i.e. with individual approach. Special sets of physical activities have been put together from the proposed methods and we may divide them into three basic areas – sports physical activities, psychomotricity and its alternatives and kinesiotherapy and its alternatives
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|