D 2011

Výzkumný záměr Škola a zdraví 21 a získané výsledky v oblasti sportovně pohybových aktivit

BLAHUTKOVÁ, Marie a Evžen ŘEHULKA

Základní údaje

Originální název

Výzkumný záměr Škola a zdraví 21 a získané výsledky v oblasti sportovně pohybových aktivit

Název česky

Výzkumný záměr Škola a zdraví 21 a získané výsledky v oblasti sportovně pohybových aktivit

Název anglicky

Use of Coping Strategies Based on Physical Activities in Stress Elimination in School Environment

Autoři

BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant) a Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Trenčín, Ošetrovatelstvo - pohyb - zdravie, od s. 231-237, 468 s. 2011

Nakladatel

Fakulta zdravotnícka Tn UAD

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/11:00053759

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-8075-487-7

Klíčová slova česky

škola učitelé děti stres copingové strategie

Klíčová slova anglicky

school teachers children stress coping strategies

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2012 13:55, Mgr. Eva Špillingová

Anotace

V originále

V našem výzkumném šetření v rámci výzkumného záměru Pedagogické fakulty MU Škola a zdraví 21 jsme již v minulosti prokázali, že míra stresu ve školním prostředí přímo působí na všechny jeho účastníky. Na dospělé v jiném období a s vyšší intenzitou než na děti, přitom učitelé v tomto šetření prokazují vysokou míru rizika. Z navrhovaných a posléze aplikovaných metod jsme zjistili, že je nutné respektovat nabízenou pomoc formou vybraných pohybových aktivit dle zaměření jednotlivce, tedy individuálně. Z realizovaných metod jsou sestaveny nabídky, které spadají do tří základních okruhů – sportovně pohybová aktivita, psychomotorika a její varianty, kinezioterapie a její varianty.

Anglicky

As we have have testified in our research, the level of stress in the school environment directly influences all its participants. Adults are influenced in different periods and with higher intensity than children. Teachers have proved a high level of risk in this research. As an outcome of the proposed and applied methods we have learnt it is necessary to respect the offered help by means of selected physical activities according to the specialisation of every single person, i.e. with individual approach. Special sets of physical activities have been put together from the proposed methods and we may divide them into three basic areas – sports physical activities, psychomotricity and its alternatives and kinesiotherapy and its alternatives

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století