BLAHUTKOVÁ, Marie a Evžen ŘEHULKA. Use of Coping Strategies Based on Physical Activities on Stress Elimination in School Environment. In Research Editorial Board MU. Scool and Health Health Education:International Experiences. první. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 169-176. ISBN 978-80-210-5398-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Use of Coping Strategies Based on Physical Activities on Stress Elimination in School Environment
Název česky Využití copingových strategií s náplní pohybových aktivit při odbourávání stresu ve školním prostředí
Autoři BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant) a Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika, domácí).
Vydání první. Brno, Scool and Health Health Education:International Experiences, od s. 169-176, 8 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/10:00053768
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-210-5398-4
Klíčová slova česky duševní zdraví pohyb kvalita života stres copingové strategie
Klíčová slova anglicky mental health movement quality of life stress coping strategies
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D., učo 614. Změněno: 2. 11. 2011 14:13.
Anotace
As we have have testified in our research, the level of stress in the school environment directly influences all its participants. Adults are influenced in different periods and with higher intensity than children. Teachers have proved a high level of stress in this research. As an outcome of the proposed and applied methods we have learnt it is necessary to respect the offered help by means of selected physical activities according to the specialisation of every single person, i.e. with the individual approach. Special sets of physical activities have been built up from the proposed methods and we may divide them into three basic areas – sports physical activities, psychomotricity and its alternatives and kinesiotherapy and its alternatives. It depends on every particular person as well as on his/her stress level. In adults we have proved the positive effect of all mentioned variants, whereas in children only psychomotricity and kinesiontherapy showed positive impact.
Anotace česky
Jak jsme prokázali v našem výzkumném šetření, míra stresu ve školním prostředí přímo působí na všechny jeho účastníky. Na dospělé v jiném období a s vyšší intenzitou než na děti, přitom učitelé v tomto šetření prokazují vysokou míru rizika. Z navrhovaných a posléze aplikovaných metod jsme zjistili, že je nutné respektovat nabízenou pomoc formou vybraných pohybových aktivit dle zaměření jednotlivce, tedy individuálně. Z navrhovaných metod jsou sestaveny nabídky, které spadají do tří základních okruhů – sportovně pohybová aktivita, psychomotorika a její varianty, kinezioterapie a její varianty. Závisí na jednotlivci i na hladině stresu, kterou člověk vykazuje. U dospělých se nám osvědčily všechny zmíněné varianty, u dětí pouze psychomotorika a kinezioterapie.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 08:27